وزارت بهداشت: واکسن کرونا روزانه به هزار نفر از افراد در اولویت تزریق می‌شود

    کد خبر :784257

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روزانه به هزار نفر بر اساس اولویت واکسن کرونا تزریق می‌شود و به مرور این رقم افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر در برخی استان‌ها با شیب ملایم صعودی بیماران مواجه هستیم.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکل‌ها و ورود احتمالی به موج چهارم کرونا بیان کرد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، ممکن است با افزایش موارد شناسایی شده بیماران سرپایی و همچنین موارد بستری مواجه شویم که در این صورت تعداد فوتی‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه چیز بستگی به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها با شیب ملایم صعودی بیماران مواجه هستیم.

لاری افزود: توقف این روند با همکاری جامعه با نظام سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز طرح سراسری واکسیناسیون علیه کرونا در کشور بیان کرد: روند واکسیناسیون کرونا با ورود اولین محموله‌های واکسن و به دنبال آن ورود محموله‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

او افزود: اولویت‌های پرخطر برای دریافت واکسن بنابر سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا، مشخص شده و بر همین اساس اقدام خواهد شد. انجام واکسیناسیون می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را به مرور کنترل کند.

او تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ به سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و این واکس در دو نوبت و به فاصله ۲۱ روز تزریق می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: روزانه به هزار نفر بر اساس اولویت واکسن کرونا تزریق می‌شود و به مرور این رقم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات اصلی‌ترین و اساسی‌ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در همه جهان محسوب می‌شود و هر نوع مراسم که در آن فاصله‌گذاری رعایت نشده و از ماسک استفاده نشود، می‌تواند در صورت حضور یک فرد مبتلای بدون علامت، منجر به ابتلای سایر افراد شود.

لاری با اشاره به نظارت بر جشنواره فیلم فجر افزود: در مورد جشنواره فیلم فجر نیز تعهداتی به وزارت بهداشت داده شده بود تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری رعایت شود و نظارت‌ها در این زمینه انجام شد و حتی هشدارهایی داده شده که اگر موارد بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت رعایت نشود، از ادامه مراسم در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری می‌شود.

وی گفت: به هر حال نظارت‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌ها از طرف حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای وجود دارد و هشدارها بارها از طرف معاونت بهداشت وزارت بهداشت داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید