وزارت ارتباطات با طرح صیانت موافق است

    کد خبر :891334

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت در واکنش به برخی اخبار منتشر شده از قول وزیر ارتباطات اعلام کرده که وزارت ارتباطات موافق اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_به گفته رضا تقی پور، کمیسیون طرح صیانت تاکنون حدود 20 ساعت با نمایندگان وزارت ارتباطات جلسه داشته و نظر اکثریت هم درباره کلیات طرح مثبت بوده است.

رئیس کمیسیون طرح صیانت در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد وزارت ارتباطات درخصوص این طرح گفته که اطلاعیه‌ روز گذشته روابط عمومی وزارت ارتباطات در خصوص سخنان اخیر وزیر ارتباطات نشان می‌دهد که برخی موارد نقل شده از سوی وزیر ارتباطات به درستی بیان نشده و این کم لطفی است که بگوییم وزارت ارتباطات با این طرح مخالف است.

پیش از این وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح صیانت گفته بود که این طرح همچنان اشکالات اساسی دارد و از نمایندگان مجلس خواسته بود در بررسی طرح صیانت دغدغه‌های مردم و کسب و کارها را در نظر بگیرند.

تقی پور درباره تکلیف پلتفرم‌های خارجی پس از اجرای این طرح گفته که دوستانی که ادعا می‌کنند ما در این طرح می‌خواهیم پلتفرم‌های خارجی را ببندیم بگویند در کدام یک از تبصره‌ها به این موضوع اشاره شده است.

رئیس کمیسیون طرح صیانت ادامه داد که یکی از مهمترین موارد در طرح صیانت این است که تبعیض میان پلتفرم‌های داخلی و خارجی برداشته می‌شود. هم اکنون دست مسئولان به پلتفرم‌های خارجی نمی‌رسد و آن‌ها هر تخلفی را می‌توانند انجام دهند اما پلتفرم‌های داخلی پاسخگو هستند. در این طرح قرار است هر پلتفرم در مقابل یک تنظیم گر پاسخگو باشد که این امر بی نظمی و هرج و مرج را از بین می‌برد.

به گفته وی نسخه‌های قبلی نکات مهمی داشتند اما در نسخه جدید تلاش کرده‌اند موضوع قانون را به چند عنوان محدود کرده و به همین علت، نام طرح تغییر کرده و در نسخه جدید بر روی موضوع تنظیم مقررات متمرکز شده است.

تقی‌پور در ادامه با بیان اینکه پیش از تصویب کلیات طرح صیانت، هیچ عضو کمیسیون برای صحبت به عنوان مخالف ثبت نام نکرد، افزود: «در جلسه بررسی کلیات رییس کمیسیون سه بار اعلام کردم که موافقان و مخالفان ثبت نام کنند، اما هیچ مخالفی ثبت نام نکرد علت این است که در اصل و متن طرح کسی حرفی برای گفتن ندارد و فقط عده‌ای در حاشیه حرف می‌زنند.»

وی شبکه ملی اطلاعات را بهترین فضا برای کسب‌وکار دانست و افزود که در شبکه ملی اطلاعات محدودیت باند نداریم و پول پهنای باند به طرف خارجی نمی دهیم لذا بهترین فضا برای کسب و کار است. در این شبکه وابستگی به خارج، رقیب و حریف کم می‌شود تا استقلال داشته باشیم و کلید کسب و کار به دست رقیب نباشد تا کسب و کارها آسیب پذیر نشوند.

رئیس کمیسیون طرح صیانت افزود که شبکه ملی اطلاعات همه مزیت‌های اینترنت را دارد و علاوه بر آن از استقلال برخوردار است و اگر کسی محتوایی تولید کند که در افزایش ترافیک کاربران موثر است، باید به این افراد درصدی پرداخت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید