ورود پناهجویان از مرز مکزیک به خاک آمریکا

    کد خبر :786577

پناهجویان از امروز می‌توانند از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شوند.

آمریکا از امروز جمعه به پناهجویان اجازه می‌دهد تا از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شوند، اقدامی که پایانی بر سیاست مهاجرتی ترامپ برای افرادی محسوب می‌شود که ماه‌ها و یا حتی سال‌ها در مکزیک منتظر مانده بودند.

بر اساس این گزارش، شمار پناهجویان در ابتدا محدود به گذرگاه مرزی «سن دیگو» خواهد بود و تا دوشنبه به مرز‌های «براونزویل» در ایالت تگزاس در روز دوشنبه و به «ال پاسو» در ایالت تگزاس در جمعه هفته آینده خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات آمریکایی در حال هشدار به مردم هستند تا از آمدن به مرز‌های آمریکا و مکزیک خودداری کنند. مقامات آمریکایی می‌گویند نزدیک به ۲۵ هزار نفر که جز موارد فعال در برنامه «در مکزیک بمانید» و چندصد نفر که تصمیمات فرجام خواهی دارند، می‌بایست در در وبسایتی که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هفته آینده آن را راه اندازی خواهد کرد، ثبت نام کنند.

«سازمان بین المللی مهاجرت» (IOM) که یک سازمان مهاجرتی زیر نظر سازمان ملل متحد به حساب می‌آید، تصمیم دارد تا تا از مهاجران تست کرونا گرفته و آن‌هایی را که آزمایششان مثبت از آب در می‌آید، پیش از ورود به خاک آمریکا به مدت ۱۰ روز قرنطینه کند.

اقدام امروز دولت آمریکا در اجازه دادن به ورود به پناهجویان به خاک آمریکا، اقدامی بارز در تفکیک سیاست دولت کنونی آمریکا با سیاست‌های دولت ترامپ به حساب می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید