ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور از فردا

    کد خبر :947814
ورود سامانه بارشی به شمال‌غرب کشور از فردا

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به شمال غرب ایران از روز فردا و تشدید بارش‌ها در مناطق شمالی کشور از روز شنبه خبر داد و برای پایتخت بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد.

امین حسین نقشینه، با بیان اینکه امروز (پنجشنبه، ۲۸ مهرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را شاهد خواهیم بود، گفت: در شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی به شمال غرب ایران از روز فردا خبر داد و افزود: استان‌های شمال غرب، نقاطی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین و البرز افزایش ابر، رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه فردا به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران در سواحل شمالی آغاز می‌شود، اظهار کرد: این پدیده با کاهش دما همراه خواهد بود؛ همچنین روز شنبه میزان بارش‌ها در مناطق شمال کشور تشدید خواهد شد و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران خواهیم داشت.

نقشینه از کاهش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب از روز شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: این سامانه در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و سمنان به صورت بارش پراکنده تداوم می‌یابد و به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی برای روز دوشنبه هفته آینده در برخی از مناطق غربی و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران را پیش‌بینی و بیان کرد: روز یکشنبه آینده در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید می‌تواند گردوخاک را به همراه داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی دریای خزر را از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

نقشینه با بیان اینکه برای تهران طی امروز و فردا غبار محلی پیش‌بینی شده است، گفت: پایتخت از فردا بعدازظهر شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران در تهران به صورت پراکنده رخ می‌دهد؛ بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ و فردا به ۲۸ درجه می‌رسد و کمینه دما در پایتخت اما به ۱۵ درجه خواهد رسید.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید