ورود خودرو به گیلان ۲۰۰ برابر افزایش‌یافت

    کد خبر :796411

رئیس پلیس‌راه گیلان با اشاره به پرحجم بودن برخی محور‌های مواصلاتی استان گفت: برخلاف سال گذشته، محور‌های مواصلاتی گیلان مسدود نیست و ورود خودرو به استان تا ۲۰۰ برابر افزایش‌یافته است.

سرهنگ جاور صفاری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محور‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: تمامی محور‌های مواصلاتی استان به سبب حضور مسافران و گردشگران پرتردد و گا‌ها پرحجم است.

وی با اشاره به ترافیک پرحجم در محدوده منطقه آزاد انزلی افزود: محور حسن‌رود به زیباکنار به‌ویژه در محدوده منطقه آزاد انزلی تردد متراکم است و آمدوشد به‌کندی جریان دارد.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به متراکم بودن ترافیک در محور‌های شرقی گیلان گفت: محور رشت به لنگرود به‌ویژه در محدوده بازکیا‌گوراب نیز به دلیل حضور مسافران، پرتردد و حجم خودرو‌ها متراکم است.

صفاری همچنین از متراکم بودن برخی محور‌های مواصلاتی در رشت خبر داد و بیان کرد: محور بزرگ‌راهی رشت به انزلی نیز یکی از محور‌های پرتراکم، اما روان در استان است.

وی بر ضرورت رعایت جوانب احتیاط رانندگان در تمامی محور‌های مواصلاتی تأکید کرد و گفت: به دلیل بارش باران، سطح جاده‌های گیلان لغزنده بوده و رانندگی در تمامی محور‌ها مستلزم رعایت احتیاط ازجمله رعایت فاصله طولی و سرعت مجاز است.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با بیان اینکه ۱۷۰ نفر از هم‌وطنان در حوادث رانندگی طی ایام نوروز براثر تصادف در محور‌های مواصلاتی مصدوم شده‌اند، افزود: دلیل حدود ۵۴ درصد تصادفات گیلان در ایام نوروز سرعت، سبقت و عدم توجه کافی به جلو بوده است.

صفاری با اذعان به اینکه بستن کمربند ایمنی تا حد بسیار زیادی می‌تواند از وارد آمدن خسارت جانی جلوگیری کند، تصریح کرد: معمولاً رانندگان و سرنشینان جلو از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند منتها سرنشینان عقب خودرو‌ها خیلی به بستن کمربند ایمنی اعتقادی ندارند و این مسئله خواستگاه بسیاری از خسارت‌ها در تصادفات است.

وی با اشاره به اینکه رفتار پرخطر در رانندگی نتیجه‌ای جز تصادف و خسارت‌ها در پی آن را به دنبال ندارد، گفت: رانندگان ضمن رانندگی با سرعت مجاز، در محور‌های دوطرفه غیر مجزا به‌شدت از سبقت گرفتن پرهیز کنند.

رئیس پلیس‌راه استان گیلان با اشاره به افزایش قابل‌ملاحظه ورود خودرو به گیلان در مقایسه به سال گذشته بیان کرد: امسال محور‌های مواصلاتی گیلان برخلاف سال گذشته مسدود نیست و حدود ۲۰۰ برابر ورود خودرو به گیلان افزایش‌یافته است.

صفاری با بیان اینکه حدود هفت برابر ورود مسافر به گیلان افزایش، یافته، افزود: بالغ‌بر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر وارد گیلان شده است و این حجم از مسافر موجب پرحجم شدن ترافیک می‌شود.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید