هموار شدن راه ورود اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا

    کد خبر :791770

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اکثر متقاضیان دریافت روادید ایالات متحده که به دلیل اعمال تحریم مسافرتی رئیس جمهوری سابق این کشور بر ۱۳ کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی از این امتیاز محروم شده بودند، می توانند تقاضای جدیدی در این زمینه ارائه دهند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اولین روز به قدرت رسیدن، تحریم اعمال شده بر کشورهای مسلمان از سوی دونالد ترامپ سلف خود را لغو کرد.

در همین حال، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، متقاضیانی که قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ از دریافت روادید ایالات متحده محروم شده بودند، باید تقاضای جدیدشان را تحویل دهند و هزینه جدیدی پرداخت کنند.

وی افزود: افرادی که در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ یا پس از آن با تقاضای دریافت روادیدشان مخالفت شد، می توانند بدون تحویل دادن مجدد تقاضا درخواست بررسی کنند و نیازی نیست هزینه اضافی پرداخت کنند.

وی یادآور شد متقاضیانی که قبل از سال مالی جاری در قرعه کشی گرین کارت آمریکا انتخاب شدند، به موجب قانون ایالات متحده از صدور روادید منع می شوند چنانچه قبلا آن را دریافت نکرده باشند.

به گزارش ایرنا، هدف از قرعه کشی گرین کارت پذیرش مهاجران از کشورهایی است که به طور عادی روادید زیادی از آمریکا دریافت نمی کنند.

طبق داده های وزارت امور خارجه آمریکا، از دسامبر ۲۰۱۷، پس از آنکه نسخه تجدیدنظر شده منع مسافرتی به تائید دیوان عالی ایالات متحده رسید، حدود ۴۰ هزار نفر از ورود به این کشور منع شده اند.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، برخی کشورها به این فهرست اضافه و برخی دیگر از آن حذف شدند.

در پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، این فهرست متشکل از کشورهای ایران، میانمار، اریتره، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید