وبا در کمین است/ آمادگی برای مقابله با وبا در بهبهان

    کد خبر :941113
وبا در کمین است/ آمادگی برای مقابله با وبا در بهبهان

امیرحسین روزبه، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به موضوع پیش آمده شناسایی یک بیمار مبتلا به بیماری وبا، نظارت پیوسته و دقیق بر کلرزنی آب مناطق شهری و روستایی و همچنین نمونه برداری‌های منظم از آب و سبزیجات و ثبت و تحلیل اطلاعات آن، بسیار ضروری است.

وی افزود: با توجه به شناسایی موارد مثبت قطعی بیماری وبا در فصل گرما در شهرستان، ضروری است که هماهنگی‌های لازم برای بر تشدید نظارت بر بیماری‌های التور در سیستم بهداشتی درمانی و هماهنگی‌های برون بخشی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری با سرعت و دقت لازم انجام شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: ما آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع بیماری را داشته و در این رابطه ارزیابی لازم انجام شده و موارد پیشگیری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: در فصل تابستان شاهد افزایش مسافرت‌ها، افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل و استفاده از غذاهای آماده طبخ هستیم که همین امر منجر به افزایش ابتلاء به بیماری‌های منتقله از آب و غذا می‌شود.

روزبه تصریح کرد: علائم و نشانه‌های بالینی در اغلب بیماری‌های منتقله از غذا شامل اسهال، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی بوده و در برخی موارد ممکن است با اسهال خونی و تظاهرات عصبی نیز بروز کند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های منتقله از آب و غذا لازم است دست‌های خود را قبل از تهیه غذا و یا هنگام سرو و مصرف غذا و همچنین پس از هر بار اجابت مزاج و استفاده از توالت‌های بهداشتی شستشو دهیم و مصرف آب سالم و بهداشتی و عدم مصرف آب‌های ناسالم برای آشامیدن، ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید