واکنش پنتاگون به رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین

    کد خبر :666695

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به برگزاری رزمایشی نظامی میان ایران، روسیه و چین در دریای عمان و شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد و اعلام کرد که واشنگتن این رزمایش سه‌جانبه را زیر نظر دارد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روسیا الیوم، «شان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین، که از امروز به مدت چهار روز در دریای عمان و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود، گفت: «ایالات متحده از رزمایش دریایی، که قرار است میان روسیه، ایران و چین در دریای عمان برگزار شود مطلع است و آن را زیر نظر خواهد داشت. ما به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.»

 

«وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین، روز گذشته طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

 

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین تأکید کرد که هدف از این رزمایش تعمیق همکاری میان نیرو‌های دریایی سه کشور است و این رزمایش نشان می‌دهد که همکاری نظامی طبیعی میان نیرو‌های مسلح سه کشور وجود دارد که مطابق با قوانین و اقدامات بین‌المللی است و لزوما با اوضاع منطقه مرتبط نیست.

 

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، توافق درباره این رزمایش دریایی در ماه ژوئیه سال جاری و در جریان رژه بزرگ دریایی در «سنت پترزبورگ»، که به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه با حضور فرماندهان نیروی دریایی سه کشور مذکور برگزار شد، انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید