واکنش شورای شهر کوت‌ عبدالله به اعتراض کارگران شهرداری

    کد خبر :868550
واکنش شورای شهر کوت‌ عبدالله به اعتراض کارگران شهرداری

محمد ناصری (عضو شورای شهر کوت عبدالله) در خصوص وضعیتِ کارگران شهرداری کوت عبدالله و علت‌ عدم پرداخت معوقات مزدی این کارگران گفت: در دوره‌های گذشته دو – سه برابر ظرفیت شهرداری نیرو جذب شده است و حقوق پرسنل در ماه حدود ۱۱میلیارد تومان است. این درحالیست که ارزش افزوده‌ای که دریافت می‌کنیم و همچنین درآمد داخلی شهرداری، کفاف هزینه‌های شهرداری را نمی‌دهد.

ناصری بیان کرد: البته شورای شهر جدید برای رفع این مشکل برنامه‌هایی دارد و پیگیر این است تا بودجه‌ی شهرداری را افزایش دهد و یا برنامه‌ی بلندمدت را به گونه‌ای سازمان دهی کند که این کسری رفع شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیگیری آن هستیم تا ارزش افزوده متناسب با تعداد پرسنل شهرداری واریز شود.

عضو شورای شهر کوت‌عبدالله افزود: متاسفانه ارزش افزوده‌ای که شهرداری این ماه دریافت کرد، یک چهارم ارزش افزوده‌‎ی ماه قبل بود که بخشی از آن بابت بدهی‌ای که شهردار قبلی به پیمانکاران و فرمانداری و… داشت، رفت و نتوانستیم حقوق کارگران را پرداخت کنیم.

ناصری بیان کرد: شورای شهر جدید سعی کرد بخشی از معوقات مزدی این کارگران را پرداخت کند اما متاسفانه این ماه شرمنده کارگران شدیم.

وی در خصوص تخلف پیمانکار شهرداری گفت: زمانی که شورای شهر جدید مستقر شد، پیمانکار مدعی شد دلیل معوقات مزدیِ کارگرانش طلبی است که پیمانکار از شهرداری دارد اما با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد آنطور که پیمانکار می‌گوید نیست. بنابراین طبق قانون پیمانکار را ملزم کردیم که حسابی مشترک با شهرداری باز کند و پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهد. این حساب مشترک باعث می‌شود لیست حقوق براساس آمار واقعی کارگران بسته شود.

عضو شورای شهر کوت عبدالله با اشاره به عملکرد ضعیف پیمانکار شهرداری گفت: به دلیل کم‌کاری پیمانکار و مشکلاتی که با کارگران دارد، ما مجبوریم پیمانکار را تغییر دهیم. طبق قرارداد قرار است کار را به مناقصه بگذاریم.

به گزارش ایلنا، ناصری همچنین در واکنش به نگرانی کارگران از عدم تسویه حساب پیمانکار، قبل از قطع همکاری با شهرداری گفت: کارگران مطمئن باشند ما اجازه نخواهیم داد حقوق آن‌ها تضییع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید