واکنش ریابکوف به ادعای آمریکا در مورد هدف قرار دادن پهپاد ایرانی

    کد خبر :576557

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای «دونالد ترامپ» در خصوص هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی از سوی آمریکا، گفت که منطقه در آستانه درگیری نظامی قرار دارد.

«سرگئی ریابکوف» در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت تمرکز نیروهای نظامی در منطقه خلیج فارس به‌قدری بالاست که منطقه در خطر یک درگیری قراردارد.

معاون وزیرخارجه روسیه افزود: «ما به این مسئله توجه داریم. تمرکز نیروها و جنگ افزارهای کشورهای مختلف در خلیج فارس به قدری بالاست که هرحادثه‌ای محتمل است. مهمترین چیز این است که سناریو تنش زدایی را پیاده کنیم. ما بار دیگر شاهد این هستیم که شرایط نه فقط انفجاری‌ست، بلکه آبستن درگیری است.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه به وقت محلی مدعی شد که یکی از ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه یک پهپاد ایرانی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون کرده است.

اما سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز نوشت: «ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده ایم»

وی تاکید کرد: «نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد!»

گفتنی است دونالد ترامپ روز گذشته، مدعی شد: «کشتی جنگی یو.اس.اس باکسر (USS Boxer) آمریکا، یک پهپاد ایرانی را که به فاصله هزار یاردی (۹۱۵ متری) این کشتی عبوری از تنگه هرمز آمده بود، منهدم کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید