واکنش جدید ترامپ به حملات موشکی سپاه: با آنکه آماده پاسخ بودم، کاری نکردم

    کد خبر :672128

دونالد ترامپ در سخنرانی بامداد جمعه خود با اشاره به حملات انتقام جویانه ایران علیه پایگاه‌های این کشور در عراق مدعی شد که همه را از وقوع جنگی بزرگ نجات داده است.

 

به نقل از الجزیره قطر، دونالد ترامپ که ساعت‌ها پس از انجام حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عین الاسد واکنشی از خود نشان داده بود در سخنرانی بامداد جمعه خود بار دیگر درباره این حمله گفت:« ایرانی‌ها با 16 موشک ما را هدف قرار دادند ولی یک نفر هم کشته و زخمی نشده است من با آنکه آماده پاسخ بودم، کاری نکردم.»

 

به عقیده تحلیلگران سیاسی ، رئیس‌جمهور آمریکا ترجیح داده است که در فاصله کمتر از 11 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، تلفات آمریکایی در حمله موشکی سپاه را صفر اعلام کند تا بتواند بدون رویارویی مستقیم با ایران، خود را موقتاً از زیر فشار خارج کند.

 

ترامب در سخنرانی بامدادی خود در عین حال مدعی شده همه را از جنگی بزرگ نجات داده است . رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت که از اقدام برای آنچه وی مبارزه و نابودی تروریسم و تندوری اسلامی خواند، دست نخواهد کشید.

 

بامداد روز چهارشنبه هجدهم دی‌ماه 13 فروند موشک بالستیک به‌سمت پایگاه ارتش آمریکا در عین‌ الاسد واقع در استان الانبار در عملیاتی با نام شهید سلیمانی و با رمز یا زهرا(س) توسط نیروی هوافضای سپاه شلیک شد.

 

دونالد ترامپ با یک تاخیر تقریباً بیست ساعته مقابل دوربین‌های خبری حاضر شد تا بیانیه خود را درباره این حمله قرائت کند و تمام این مدت در حال رایزنی با تیم امنیت ملی خود بود.

 

علی‌رغم اینکه بسیاری احتمال اقدام تلافی‌جویانه آمریکا را می‌دادند اما بیانیه ترامپ صرفا بیان کلیاتی -با لحنی مضطرب- بود. رئیس‌جمهور آمریکا صرفاً به بیان یک‌سری ادعاها علیه جمهوری اسلامی بسنده کرد و واکنش احتمالی‌ که از آن سخن گفت، اقدامات تنبیهی اقتصادی(تحریم) بود!

 

به گزارش تسنیم ،او حتی تهدید چند روز گذشته خود مبنی بر حمله به 52 سایت در ایران از جمله اماکن فرهنگی را فراموش کرد و در آخر بیانیه‌اش مدعی شده بود “به مردم ایران و رهبران ایران می‌گویم که ما می‌خواهیم که شما آینده خوبی داشته باشید.”

 

ترامپ در سخنرانی بامداد امروز( جمعه) خود بار دیگر سخنان خود را درباره ترور سردار سلیمانی تکرار کرد و در توجیه این اقدام جنایت آمیز خود مدعی شد : ما علیه قاسم سلیمانی سریع وارد عمل شدیم تا از تکرار حادثه بنغازی (حادثه حمله به سفارت آمریکا در «بنغازی» در 11 سپتامبر 2012 که به کشته شدن کریستوفر استیونز سفیر این کشور در لیبی انجامید) جلوگیری کنیم.

 

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت اوباما در قبال ایران انتقاد کرد و گفت: دولت اوباما در طول هشت سال گذشته به تقویت رژیم ایران کمک کرده است .

 

ترامپ توافقنامه هسته‌ای را به نفع ایران دانست و با تکرار ادعاهای گذشته تاکید کرد که به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید