بعد از مناظره داغ این اصلاح‌طلب با زیدآبادی؛

واکنش تند حسین دهباشی به اظهارات تاج‌زاده: نه هرکه سر بتراشد قلندری داند

  • سیاسی
  • جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ۲:۳۶
    کد خبر :632316

گروه سیاسی بازتاب: حسین دهباشی – تاریخ‌پژوه و مستند نگار – به مناظره داغ چند روز پیش تاج‌زاده و زیدآبادی واکنش نشان داده و خطاب به مصطفی تاج‌زاده در رسانه اجتماعی خود نوشته است: نه هرکه سر بتراشد قلندری داند…

 

۱. در ابتدای مناظره‌ی دیدنی آقای تاج‌زاده با آقای زیدآبادی، جناب تاج‌زاده نکته عجیب، مهم و نادرستی می‌گوید که: «برای تعیین راهِ آینده، الزاماً نیازی نیست در مورد چرایی و چگونگی تحولات گذشته توافق کنیم»

 

حسین دهباشی معتقد است این گزاره‌ی خطا درواقع سر الاسرار دایره چرخیدن و تکرار خطاهای تاریخی مردم ما است!

 

این تاریخ‌پژوه و مستند نگار، در ادامه انتقادات خود نوشته است:

 

۲. ‏جایی دیگر جناب تاج‌زاده، امیرکبیر را سرسلسله‌ی اصلاح‌طلبان می‌خواند! واقعاً؟ سرکوبِ قاطع بهائیت، مبارزه‌ی هم‌زمان با انگلیس و روسیه، قطع مزایای اشراف‌زادگان، حمایت همه‌جانبه از صنایع نظامی و قشون ملّی و کمک‌های دولتی به نیازمندان و… انصافاً تناسبی با افکار اصلاح‌طلبان امروزی دارد؟

 

۳. ‏این تقلّب و مغلطه است که به‌صرف تشابه کلمه‌ی “اصلاح‌طلبان” (که نام یک گروه سیاسی جدید باسابقه‌ای سیاه از جریانِ افراطیِ چپ در دهه ۶۰ است) با کلمه‌ی “اصلاح‌طلبی” (که خواستی تاریخی و همگانی است) آن‌ها را هم‌ریشه و مصادره به مطلوب کنیم. این کار همان‌قدر خنده‌دار است که بودنِ کلمه‌ی “تاج” در نام آقای تاج‌زاده بخواهیم نتیجه بگیریم که ایشان نسبت یا ارادتی به نظامِ پادشاهی دارد!

 

ازقضا انتخاب اسمِ بی مسمّای “اصلاح‌طلبان” برای این دوستان، حکایتِ «برعكس نهند نام زنگی كافور» است. شما را به خدا، آیا کمترین شباهتی میان سید حسن مدرّس و محمدرضا عارف می‌بینید؟!

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید