واکسن پاستوکووک برای کودکان ایرانی هم مناسب است

    کد خبر :843235
واکسن پاستوکووک برای کودکان ایرانی هم مناسب است

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: اگر وزارت بهداشت تصمیم به تزریق واکسن به کودکان داشته باشد، می‌تواند از این واکسن استفاده کند. این واکسن یکی از قابل دسترس‌ترین و مطمئن‌ترین واکسن‌های موجود است که می‌توان به کودکان تزریق کرد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان «پاستوکووک» نام‌گذاری شده است.

دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران گفت: پاستوکووک یکی از واکسن‌های ایمن و در دسترس برای تزریق به کودکان است.

وی ادامه داد: با توجه به‌ گسترش قابل توجه دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا در روزهای اخیر، قطعا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه تزریق واکسن کرونا به کودکان را نیز اعلام می‌کند.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: تاکنون کودکان در اولویت‌های سنی تزریق واکسن کرونا قرار نداشتند و در هفته‌های آینده در این ‌مورد تصمیم‌گیری می‌شود.

مجوز مصرف اضطراری سوبرانا۲ در کوبا اخذ شد

بیگلری اظهار کرد: مطالعه واکسن سوبرانا ۲ در کوبا روی کودکان انجام و مجوز مصرف اضطراری این واکسن هم دریافت شده است.

وی تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت تصمیم به تزریق واکسن به کودکان داشته باشد، می‌تواند از این واکسن استفاده کند. این واکسن یکی از قابل دسترس‌ترین و مطمئن‌ترین واکسن‌های موجود است که می‌توان به کودکان تزریق کرد.

رییس انستیتو پاستور ایران همچنین گفت: نتیجه مطالعات نشان داد که این واکسن در بزرگسالان باید همراه با دوز یادآور تزریق شود، اما در کودکان دوز سوم نیازی نیست و ۲ دوز برای رسیدن به ایمنی مطلوب کافی است.

به گزارش ایرنا، بیگلری یادآور شد: با توجه به اینکه کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا انجام شده است، می‌توان با تایید سازمان غذا و دارو این واکسن را به کودکان ایران هم تزریق کرد.

گفتنی است، سخنگوی سازمان غذا و دارو روز دوشنبه ۱۵ شهریور در توئیتی از صدور مجوز واکسن کوبایی «سوبرانا۰۲» (Soberana۰۲) برای مصرف اضطراری گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال در این کشور خبر داد.

کیانوش جهانپور در این توییت نوشت: واکسن Soberana۰۲ که در ایران با نام پاستوکووک تولید می‌شود در کوبا برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال نیز مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد. در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دوز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دوز، یک دوز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید