واکسن آنفلونزا نسبت به کرونا ایمنی ایجاد نمی‌کند

    کد خبر :739538

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزا در فصل پاییز گروه‌های پرخطر باید به تزریق واکسن این بیماری اقدام کنند.

حسین بیگلری گفت: با توجه به نزدیک شدن به اواخر تابستان ضرورت توجه گروه‌های در معرض خطر اعم از سالمندان، بیماران دارای بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، دیابت، زنان باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، کودکان و کارکنان بهداشت و درمان دو چندان می‌شود چرا که آغاز فصل پاییز و همزمانی آنفلوانزا و کرونا ممکن است برای این گروه‌ها مخاطره آمیز باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌کشد تا واکسن آنفلوانزا در بدن ایمنی ایجاد کند، اظهار داشت: به همین خاطر ایده آل‌ترین زمان برای تلقیح این واکسن شهریور و مهرماه است.

بیگلری اظهار داشت: خط تولید واکسن آنفلوانزا مشخص است و ممکن است به همه آحاد جامعه نرسد بنابراین باید ابتدا این واکسن در اختیار گروه‌های پرخطر قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه هر ساله واکسن آنفلوانزا ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال واکسن ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ تولید و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفولانزا قابلیت دارد.

وی افزود: پس از تهیه واکسن آنفلوانزا باید با نگهداری در یخچال زنجیره سرد آن رعایت شود و در نخستین فرصت پس از بیرون آمدن از یخچال تلقیح شود.

بیگلری گفت: پس از تلقیح واکسن آنفلوانزا ایمنی نسبی تا ۸۰ درصد در مقابل این ویروس در بدن ایجاد می‌شود، اما واکسن آنفلوانزا هیچگونه ارتباطی به ویروس کرونا ندارد و ایمنی نسبت به این بیماری در بدن ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، به گفته رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آنفلوانزا موج‌هایی دارد که از ابتدای آبان ماه آغاز می‌شود و تا انتهای اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید