واکسن آلمانی کرونا در آزمایشات اولیه شکست خورد

    کد خبر :820021
واکسن آلمانی کرونا در آزمایشات اولیه شکست خورد

نتایج آزمایش‌های بالینی روی یک واکسن کرونای آلمانی موسوم به “کیوروَک” (CureVac) به‌مراتب کم‌تر از انتظاری بود که از آن می‌رفت.

نتایج اولیه‌ای که شرکت تولیدکننده این واکسن مستقر در توبینگن اعلام کرده، حاکی از کارآیی ۴۷ درصدی آن علیه بیماری کووید ۱۹ است.

شرکت آلمانی “کیوروک” در توبینگن در اطلاعیه‌ای نتایج اولیه کارآزمایی‌های بالینی واکسن تولیدی کرونای خود روی ۴۰ هزار داوطلب را منتشر کرده است.

طبق این نتایج، اثربخشی این واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ با هر شدتی، تنها ۴۷ درصد اعلام شده است.

طبق داده‌های کنونی، این واکسن نتوانسته ویژگی‌های یک واکسن موفق علیه ویروس کرونا را به دست بیاورد.

این درحالیست که اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) حداقل کارایی یک واکسن موفق علیه کرونا را ۵۰ درصد اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که حداقل کارایی باید ۷۰ درصد باشد.

با این حال هنوز آزمایش‌ها به پایان نرسیده و به منظور رسیدن به تجزیه و تحلیل نهایی باید تحقیق روی دست کم ۸۰ مورد دیگر ادامه یابد. با نهایی شدن آزمایش‌ها ممکن است نتایج کارایی این واکسن نیز تغییر کند.

شرکت داروسازی کیوروک اعلام کرده که این واکسن روی جوان‌ترها کارایی به‌مراتب بهتری نسبت به افراد بالای ۶۰ سال نشان داده است.

به گزارش ایسنا، داده‌های شرکت کیوروک به آژانس دارویی اروپا منتقل شده است. وزارت بهداشت آلمان در حال حاضر این واکسن را از برنامه‌ریزی‌ خود برای کمپین واکسیناسیون حذف کرده است.

به گزارش دویچه وله، قرار بود در صورت اخذ مجوز آژانس دارویی اروپا، واکسیناسیون با این واکسن از نیمه دوم سال میلادی جاری آغاز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید