چه وام‌هایی به بازنشستگان پرداخت می‌شود؟/میزان افزایش حقوق بازنشستگان از مهر ماه مشخص شد

    کد خبر :739389

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به همسازی سازی حقوق بازنشستگان گفت: یک دوره همسان سازی حقوق‌ بازنشستگان ابتدای سال انجام شد و بودجه 3 هزار و پانصد میلیارد تومانی به آن اختصاص یافت اما با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مبلغ به 6500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و توانستیم همسان سازی حقوق بازنشستگان را با بیش از مبلغی که در بودجه تعیین شده بود، اجرا کنیم.
او افزود: از آنجایی که برنامه ششم توسعه ما را موظف کرده است تا پایان اجرای آن، همسان سازی را به صورت کامل انجام دهیم، انشالله مهرماه سال جاری این کار به شکل کامل انجام می‌دهیم و خبرهای خوبی برای همسان سازی کامل‌تر و بهتر برای بازنشستگان خواهیم داشت.

افتخاری با اشاره به میزان افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد: برخلاف سال‌های پیش که به شکل عددی میزان افزایش حقوق را اعلام می‌کردیم، امسال به یک مدل رسیدیم به این صورت که قرار است از مهرماه حقوق بازنشستگان 90 درصد حقوق شاغل هم تراز افزایش پیدا کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی درخصوص وام‌هایی که به بازنشستگان ارائه داده می‌شود، گفت: سه دسته وام برای بازنشستگان درنظر گرفته شده است. یکی وام ضروری که تا سال گذشته 7 میلیون تومان بود اما امسال به 10 میلیون تومان به شکل قرض الحسنه رسیده است.

تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان

او افزود: وام 20 میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وام خرید سهام از دیگر وام‌هایی است که به تمام بازنشستگان بدون استثنا تعلق می‌گیرد.

به گزارش کارگر آنلاین ،افتخاری در پایان اظهار کرد: وام ازدواج فرزندان تنها یک بار پرداخت شده بود که ما توانستیم آن را منظم ارائه دهیم و وام خرید سهام هم تاکنون وجود نداشت اما از امسال باتوجه به میزان تمایل خرید سهام، به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. از کارافتاده کشوری گفت:

    سلام و احترام خدمت دکتر افتخاری
    من یه بازنشسته پیش از موعدم خدا شاهده بجز ۱۵درصد سنواتی یه ریال همسان سازی نشد حقوق اینجانب در فروردین .خواهشا مهرماه ما را دریابید که کمرمان خم شد زیر بار گرونی و دارو و اجاره مسکن و خرج و شهریه بچه ها .حداقل همتزازی ۹۰درصد برای ما قشر بیمار و بازنشسته زود هنگام هم اجرا شود.خواسته دیگر مان وام ۲۰میلیونی ودیعه مسکن به ما مستاجران بازنشسته کشوری هم تعلق بگیرد همگی که فرزند دم بخت ندارند جناب دکترافتخاری .فرزندان ما محصل اند و صاحب خانه ها در حال افزایش اجاره و ودیعه مسکن.شما رو خدا به داد بازنشستگان کشوری و لشکری و حتی تامین اجتماعی برسید.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید