والورده، نخستین سرمربی اخراجی بارسلونا در ۱۷ سال اخیر می‌شود؟

  • ورزشی
  • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۲۴
    کد خبر :672612

باشگاه بارسلونا احتمال دارد ارنستو والورده را در فصل جاری از سمتش برکنار کند؛ اتفاقی که آخرین بار ۱۷ سال پیش رخ داده بود.

به نقل از مارکا، مدیران باشگاه بارسلونا و هواداران این تیم در شرایطی قرار گرفتند که در فصل‌های اخیر آن را تجربه نکرده بودند. آنها عادت ندارند در جریان فصل سرمربی خود را اخراج شده ببینند.

۱۴۵ بازی، پنج سرمربی و ۱۷ سال بعد ارنستو والورده در آستانه پیوستن به تاریخ بارسلوناست، البته نه برای صفحات درخشان این کتاب. آخرین باری که یک سرمربی در تیم کاتالانی در جریان فصل اخراج شد به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد.

در بیست و ششم ژانویه ۲۰۰۳ پس از این که آبی اناری‌ها با دو گل مغلوب سلتاویگو شدند و بارسا در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفت، گاسپارت تصمیم گرفت به دومین دوران حضور لوییس فان خال در این باشگاه پایان دهد. جانشینان سرمربی هلندی د لاکروز و رادومیر آنتیچ بودند. سپس فرانک رایکارد هدایت آبی اناری ها را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا ،پس از سرمربی هلندی پپ گواردیولا بر نیمکت بارسا نشست و بدون شک یکی از بهترین‌های تاریخ باشگاه بود. سرمربی کنونی منچسترسیتی در چهار فصلی که در تیم کاتالانی حضور داشت تنها لحظات درخشان را سپری کرد. سرمربی اسپانیایی عناوین بی‌شماری را کسب کرد و کسی در بهترین بودنش شکی نداشت. فصل ۱۳-۲۰۱۲ به دلیل بیماری تیتو ویلانوا سخت‌ترین سال باشگاه بود.

فصل ۱۴-۲۰۱۳ تاتا مارتینو سرمربی بارسا شد که تنها یک سال بر نیمکت این تیم نشست و به دلیل روش بازی‌اش که مورد پسند باشگاه و هواداران نبود ممکن بود برکنار شود. آبی اناری ها با حضور لوییس انریکه دوباره شروع به تاریخ سازی کردند و در فصل ۱۵-۲۰۱۴ سه گانه را به دست آوردند. با این حال پس از شکست مقابل رئال سوسیداد شایعه برکناری سرمربی اسپانیایی به گوش خورد که این اتفاق رخ نداد.

والورده در فصل ۱۸-۲۰۱۷ به عنوان سرمربی جدید بارسا معرفی شد. پس از شکست در ورزشگاه المپیک رم و آنفیلد که منجر به حذف تیم کاتالانی از لیگ قهرمانان شد به نظر می‌رسد بحران جده (شکست از اتلتیکو در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا) شرایط را وخیم کرده است و ممکن است سرمربی اسپانیایی از سمتش برکنار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید