واریز ۱.۲ میلیون تومان به حساب ۳.۶ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی

    کد خبر :795159

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب متناسب سازی حقوق به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است.

علی اصغر بیات افزود: در صورتی که فردی این مبلغ را دریافت نکرده است با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرد.

وی با بیان اینکه مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۹۹/۵/۱ انجام شده است، تصریح کرد: تا کنون دو مرحله متناسب سازی به مشاغل سخت و زیان آور تعلق گرفته است و برای سایرین یک مرحله واریز شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد: هر عددی که تحت عنوان متناسب سازی به حقوق بازنشستگان اضافه شده است، اعمال ماده ۹۶ و افزایش ماده ۱۱۱ به این عدد تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور گفت: هر عددی که به این گروه تعلق می‌گرفت به همراه معوقه آن در حقوق اسفند پرداخت شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: این یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب پرداخت شده است و با برآوردی که با سایر صندوق‌ها داشتیم، این عدد بیشتر می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه متناسب سازی به بدهی دولت گره خورده است، یادآور شد: دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و بر اساس برنامه ششم توسعه موظف است سالی ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و تا پایان برنامه ششم یعنی پایان سال ۱۴۰۰، این بدهی را به صفر برساند.

وی همچنین گفت: در بودجه امسال اتفاق خوبی افتاد، و آن این بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان برای رد دیون سازمان تأمین اجتماعی تعلق گرفت.

بیات با اشاره به برگزاری دو نشست طی روزهای آینده، تصریح کرد: یکی از این نشست‌ها مربوط به ماده ۹۶ است که طبق آن سازمان تأمین اجتماعی موظف است بر اساس نرخ تورم برای افزایش حقوق بازنشستگان پیشنهادی به دولت بدهد و موضوع نشست دیگر بررسی متناسب سازی مرحله دوم است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی جزو حداقل بگیران هستند، تاکید کرد: ما باید متناسب سازی را جزو احکام دائمی کنیم و دغدغه بودجه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد نداشته باشیم و به صورت مستمر همه ساله این موضوع لحاظ شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: انتظار نداریم وقتی دولت برای بازنشستگان خود افزایش حقوق در نظر می‌گیرد، بازنشستگان تأمین اجتماعی را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان گفت: امسال وام بازنشستگان تأمین اجتماعی را ۱۰ برابر اضافه کردیم و در بحث بیمارستان‌های دولتی خدمات بدون فرانشیز برای بازنشستگان در نظر گرفتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید