هورمون بالای تیروئید در میانسالی و افزایش ریسک بیماری قلبی

    کد خبر :143517

طبق نتایج یک مطالعه، افراد میانسال و مسن دارای میزان بالا هورمون تیروئید با ریسک بیشتر بیماری عروقی و مرگ ناشی از آن مواجه هستند.
به گزارش مهر، تیروکسین آزاد، معروف به FT۴ هورمون تولیدشده از طریق غده تیروئید است که به کنترل میزان آن در بدن براساس مصرف انرژی کمک می کند.

مطالعه همچنین عنوان می کند افراد مسن دارای میزان بالای هورمون FT۴ دو برابر بیشتر در معرض کلسیمی شدن عروق خونی هستند که ممکن است نشانه تصلب شریان باشد. در تصلب شریان، دیواره عروق خونی به دلیل رسوب چربی در لایه درونی شان سفت و سخت می شود.

آرجولا بانو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هلند، در این باره می گوید: «ما پیش بینی می کنیم که عملکرد تیروئید بر ریسک ابتلا به تصلب شریان از طریق تاثیر بر فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی نظیر فشارخون تاثیر می گذارد.»

همچنین افزایش میزان FT۴ با ۸۷ درصد ریسک بیشتر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی مرتبط با تصلب شریان و همچنین ریسک دو برابری مرگ قلبی ناشی از تصلب شریان همراه است.

به گفته بانو، «یافته ها بیانگر این مطلب است که اندازه گیری هورمون تیروئید FT۴ به شناسایی افرادی که در معرض ریسک بالای تصلب شریان هستند کمک می کند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید