هوای مازندران 12 درجه گرم می شود

    کد خبر :249268

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران ، هوای استان از فردا شنبه چهره تابستانی و گرم به خود خواهد گرفت و دمای هوا بین 6 تا 12 درجه افزایش می یابد .

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که از فردا با ورود سامانه جنوبی به مازندران علاوه بر افزایش دما ، وزش باد گرم را هم شاهد خواهیم بود .
احمد اسدی افزود : بیشترین وزش باد گرم را مردم مازندران و مسافران در دامنه ها و ارتفاعات بیشتر احساس خواهند کرد .
وی دمای هوای امروز شهر ساری در گرم ترین ساعت روز را 18 درجه بالای صفر پیش بینی کرد و گفت که فردا و با ورود جریان جنوبی و گرم ، دمای هوای استان به 30 درجه بالای صفر خواهد رسید .
مردم ساری روز اول فروردین را هم با هوای حدود 35 درجه سانتی گراد بالای صفر پشت سر گذاشتند که به گفته کارشناسان هواشناسی در سال های اخیر بی سابقه بوده است .
معاون هواشناسی مازندران همچنین از مسافران و مردم خواست تا از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها بپرهیزند تا از وقوع آتش سوزی احتمالی در این مناطق جلوگیری شود .
وی همچنین از شالیکاران خواست که نسبت به هوادهی خزانه های شالی خود در هنگام گرمای فردا اقدام بکنند .
اسدی تغییر شرایط جوی 180 درجه ای مازندران در روز یکشنبه پنجم فروردین خبر داد و گفت : در این روز با ورود جریان شمالی ، کاهش دما ، ابرناکی اسمان و بارش ها را شاهد خواهیم بود .
وی از مسافرانی که قصد سفر به مازندران را دارند خواست تا در این روز از برپایی چادر حاشیه رودخانه ها ممانعت بکنند و یا نسبت به سفت کردن چادرهای خود اقدام بکنند .
معاون هواشناسی مازندران همچنین از کشاورزان خواست تا در این روز برای ایمن سازی خزانه های شالی های خود اقدام بکنند تا در برابر وزش باد ایمن شود .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید