هوای تهران از چهارشنبه سرد خواهد شد

    کد خبر :972472
هوای تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور،طی فردا (۱۷ بهمن)، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق گرمسیر و بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۶ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است.در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، برخی مناطق جنوبی خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه (۱۷ بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش آغاز می‌شود. در نوار جنوبی کشور و مناطق گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۱۸ بهمن) بارش علاوه بر مناطق یاد شده به دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۱۹ بهمن) در غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز شدت خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه (۲۰ بهمن) نیز بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

وی افزود: امروز شرق دریای عمان و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن ) نیمه ابری و غبار رقیق در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۱۸ بهمن ) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۶ و ۱۷ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۳- و ۱۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید