هواوی پی 40 و پی 40 پرو احتمالا طراحی منحصربه‌فردی خواهند داشت

    کد خبر :664396

صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید هواوی از تمامی جهات خم بوده و به‌نظر می‌رسد دوربین سلفی آن، زیر آن تعبیه شده باشد.

 

اگر ثابت شود رندرهای منتشرشده‌ی وب‌سایت 91Mobiles و حساب کاربری OnLeaks در توییتر واقعی هستند، بزرگ‌ترین انقلاب در طراحی گوشی‌های هواوی در آینده‌ی نزدیک به‌وقوع می‌پیوندد. تصاویر منتشرشده کاملا تاریک هستند؛، اما لبه‌ها و صفحه‌نمایش هر دو گوشی هواوی پی ۴۰ و هواوی پی ۴۰ پرو کاملا مشخص است. از رندرهای یادشده نمی‌توان اطلاعات زیادی استنباط کرد؛ اما باتوجه‌به اینکه قسمت‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش در پی ۴۰ پرو درست به‌اندازه‌ی لبه‌های گوشی خمیدگی یافته‌اند، به‌نظر می‌رسد هواوی گام مهمی در بحث زیبایی‌شناسی منحنی‌های گوشی برداشته است.

 

درواقع، طراحی صفحه‌نمایش پی ۴۰ پرو از نوع واترفال (آبشاری) و اندازه‌ی آن بین ۶٫۵ تا ۶٫۷ اینچ است. همچنین، به‌احتمال فراوان اندازه‌ی صفحه‌نمایش پی ۴۰ نیز بین ۶٫۱ تا ۶٫۲ اینچ خواهد بود. قاب فلزی دور گوشی‌ها نیز طراحی جدید در گوشه‌ها دارد. دلیل چنین ساختاری شاید مربوط به مقاومت بیشتر گوشه‌های صفحه‌نمایش دربرابر ضربه‌های شدید باشد. گوشه‌های صفحه‌نمایش واترفال بیشتر مستعد شکستگی هستند و جنس صفحات OLED و حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده است. پیش‌ازاین، شایع شده بود صفحه‌نمایش پی ۴۰ پرو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و نسبت بدنه‌ی ۹۸ درصد بهره خواهد برد.

 

در تصاویر منتشرشده، دوربین‌ها پشتی و ماژول مستطیلی و دوربین جلویی دستگاه را نمی‌توان دید. دلیل دیده‌نشدن دوربین سلفی احتمالا مربوط به حرکت رو به جلو هواوی و تعبیه‌ی این حسگر زیر صفحه‌نمایش، درست همانند گوشی‌های اوپو است. این امکان هم وجود دارد که طراحان این رندرها نخواسته‌اند زیر و بم گوشی را نشان دهند و تنها هدفشان، جلب توجه علاقه‌مندان به طرح کلی دستگاه است. در هر حال، بعید است در این گوشی‌ها از دوربین‌های پاپ‎آپ استفاده شود.

 

در رندرهای مذکور، پورت‌های استاندارد و قسمت‌هایی مسدودکننده‌ی گرد‌و‌غبار دیده می‌شود و هیچ خبری از جک هدفون نیست؛ اما پورت USB-C، اسلات سیم‌کارت، شبکه‌ی مربوط به اسپیکر و سوراخ‌های استفاده‌شده برای میکروفون‌ها به‌چشم می‌خورد. ماژول دوربین در پشت گوشی درمقایسه‌با پی ۳۰ پرو بزرگ‌تر شده و این نکته‌ی مهم را پیش رو قرار می‌دهد که چگونه هواوی قابلیت عکس‌برداری در پرچم‌دار جدید خود را توسعه خواهد داد؛ درحالی‌که هم‌اکنون نیز گوشی‌های هوشمند این شرکت قابلیت‌های چشمگیری درزمینه‌ی عکاسی دارند. پیش‌ازاین در نظرسنجی زومیت، پرچم‌دار هواوی، پی ۳۰ پرو، قابلیت‌های فراوان خود در عکس‌برداری را ثابت کرده بود.

 

همان‌گونه که پیدا است، ماژول دوربین در پشت گوشی به‌شدت آشنا به‌نظر می‌رسد و شبیه گوشی‌های هوشمند گلکسی A51، گلکسی A71، ویوو V17 و رندرهای فاش‌شده از خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد ساختار مستطیلی ماژول دوربین در قسمت چپ و بالای پنل پشتی گوشی، طراحی غالب در سال ۲۰۲۰ باشد. شکل دقیق ماژول مستطیلی در تمامی این گوشی‌ها ممکن است تفاوت داشته باشد؛ اما ایده‌ی کلی همه‌ی آن‌ها یکسان است. ظاهرا بسیاری از سازندگان تلفن همراه روند مذکور را بهترین راه برای قراردادن تعداد زیادی حسگر در فضایی کوچک می‌دانند.

 

 

پیش‌بینی می‌شود گوشی پی ۴۰ از چهار و گوشی پی ۴۰ پرو از پنج دوربین در پنل پشتی برخوردار باشد. حسگرهای دوربین پنج‌گانه پی ۴۰ پرو عبارت است از: حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX686 سونی همراه‌با سیستم لرزش‌گیر OIS، دوربین اسنپر اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فتو پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو اختصاصی و دوربین سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF 3D).

 

براساس شایعات، احتمال دارد ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند پی ۴۰ پرو ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی باشد و از شارژ سریع ۵۰ واتی پشتیبانی کند. SoC به‌کاررفته در پرچم‌دار جدید چینی‌ها کرین ۹۹۰ و فناوری 5G در آن تعبیه شده است. گوشی‌های جدید هواوی در حالی با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 در مارس سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهند شد که طبق گفته‌ی ریچارد یو، رئیس بخش کسب‌و‌کار مصرف‌کنندگان هواوی، سرویس‌های گوگل در این محصولات پشتیبانی نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید