هواشناسی: تهران سرد خواهد شد؛ سواحل خزر بارانی

    کد خبر :861848
هواشناسی: تهران سرد خواهد شد؛ سواحل خزر بارانی

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

فریبا گودرزی گفت: برای امروز دوشنبه در اکثر مناطق کشورمان جوی پایدار را خواهیم داشت. همچنین در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و نیز کاهش کیفیت هوا اتفاق می‌افتد. اما از فردا سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های ساحلی خزر و استان اردبیل بارش‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: به تدریج با عبور امواجی که از روی بخش‌های شمال غرب و غرب کشورمان عبور می‌کند در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج برای اصفهان، شمال بوشهر، شمال فارس، غرب یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود. بارش‌ها در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بیشینه بارش‌ها برای فردا سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان خواهد بود افزود: این بارش‌ها می‌تواند منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها بشود. ضمن اینکه جاده‌های مواصلاتی این مناطق لغزندگی و کاهش دید را خواهند داشت. روز چهارشنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی کاسته می‌شود، اما باز در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود. به تدریج از اواخر وقت روز چهارشنبه این سامانه بارشی از کشورمان خارج می‌شود.

برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور کاهش دما را خواهیم داشت. به طور میانگین از ۸ تا ۱۲ درجه دمای هوا در سطح کشور کاهش پیدا می‌کند و سردتر می‌شود. از اوایل وقت امروز تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهند شد. روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هم دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: هوای تهران هم برای امروز با غبار همراه خواهد بود. از فردا شب و طی روز چهارشنبه شرایط برای بارندگی مهیا خواهد شد. در این مدت هوای تهران هم مطلوب‌تر خواهد شد. ضمن اینکه در روز‌های پایانی هفته هوای تهران به شکل محسوسی سرد خواهد شد. امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید