هنگام خرید هواساز توجه به چه نکاتی لازم است؟

    کد خبر :608139

هواساز یکی از انواع تجهیزات تاسیسات به شمار می رود که می تواند برای تنظیم دما و رطوبت، عمل فیلتراسیون، کنترل توزیع و حرکت هوا به کار آید. در خرید هواساز توجه به برخی از نکات و فاکتورها به منظور دریافت محصول با کیفیت بالا ضروری است و حالا قصد داریم مطلبی را با مضمون راهنمای خرید هواساز ارائه دهیم.
– مدل و نوع هواساز در نظر گرفته شود
از آنجا که دستگاه های هواساز مدل های مختلفی داشته و در انواع گوناگونی تولید می شوند (اعم از یک منطقه ای، چند منطقه ای، عمودی، افقی و …) لذا افراد می توانند با توجه به شرایط، نیاز پروژه و البته سایز و جایگاه، مکان نصب، نسبت به سفارش ساخت و خرید این دستگاه اقدام نمایند.
– هواساز مجهز به فیلترهای مناسب باشد
به علت اینکه هواساز در مکان های مختلفی نظیر سالن های سخنرانی، آمفی تئاترها، سینماها، سالن های ورزشی، بیمارستان ها یا … مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین نوع فیلترهایی که در این دستگاه ها به کار می روند، به نسبت محل نصب و همچنین کاربردهای دستگاه، می تواند در انواع فیلترهای پلیتد، اولپا، هپا و … متغیر باشد.
– هواساز با موتور دور متغیر یا دور ثابت
موتورهای دور متغیر (اینورتر) با وجود هزینه های بیشتری که باید بابت خریدشان می پردازیم، به سبب صرفه جویی در مصرف برق و انرژی، دستگاه های به صرفه تری نسبت به هواسازهای با موتور معمولی محسوب می شوند. در کنار این مورد، دستگاه های اینورتردار نسبت به موتورهای دور ثابت، با صدای آرام تری کار می کنند.
اما نکته مهمی که در تعیین قدرت موتور هواساز باید به آن توجه ویژه نمود، عبارت است از انتخاب موتور با قدرت مناسب جهت تامین افت فشار حجم هوای مورد نیاز از تمامی کانال ها و دریچه های هوای تعبیه شده تا انتهای مسیر کانال ها.
– تامین سرمایش و گرمایش با کویل سرد و گرم در هواسازها
کویل هواساز به دو روش می تواند به سیستم های تولید کننده گرما و یا سرما متصل شود (منظور از سیستم های تولید کننده گرما و سرما در واقع منابع سازنده گرمایش و سرمایش مانند چیلر آبی، چیلر هوایی، سیستم VRF و سیستم GHP و… است)؛ در روش ساده اتصال، آب موجود در دستگاه به واسطه این سیستم های تولید کننده گرما یا سرما، سرد و یا گرم شده و سپس به سمت کویل هواساز فرستاده می شود. در روش دیگر که آن را روش اتصال dx می گویند، مبرد سیالی که در درون دستگاه های تولید کننده گرما و سرما قرار دارند، یکسره و به شکلی مستقیم به کویل سرمایش این هواسازها اتصال می یابند.
– باید ظرفیت و میزان هوادهی هواساز به طور دقیق معین شود
اندازه گیری ظرفیت هوادهی هواسازها معمولا بر اساس متر مکعب بر ساعت محاسبه می شود و در نتیجه باید این ظرفیت را به صورت حقیقی در نظر داشته باشید و انتخاب شما در خرید هواساز به نحوی باشد که ظرفیت اصلی آن به طور واقعی مشخص شود؛ بنابراین در خرید انواع هواساز، چه صنعتی و چه خانگی، باید به حجم هوادهی به صورت دقیق توجه نمایید. البته لازم است بدانید که سازندگان و فروشندگان هواساز گاهی گنجایش و ظرفیت هوادهی هواسازها را به میزان بیشتر از ظرفیت واقعی آن ها نشان می دهند تا در برآورد قیمت و همچنین فروش آن به متقاضیان روند ساده تری طی شده و در واقع فروش آن ها بیشتر شود.
به همین دلیل است که استفاده از نظرات کارشناسی مشاوران در این حوزه برای خرید هواسازی که ظرفیت هوادهی آن به صورت دقیق محاسبه شده، از جمله راهنمایی های خرید هواساز محسوب می شود. ضمنا قابل ذکر است که

خرید از منبع معتبر، می تواند تجربه خرید مطلوب و با اطمینان خاطری را از آن شما کند. وب سایت تخصصی دماتجهیز، مرجعی شناخته شده و معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است و با سال ها تجربه، خرید هواساز اصل و اورجینال و با گارانتی معتبر را برایتان فراهم می سازد.

سخن آخر
شما عزیزان با مراجعه به وب سایت دماتجهیز میتوانید درخواست سفارش ساخت انواع هواساز را بصورت اینترنتی، با امکان ساخت سریع، 18 ماه گارانتی طلایی، 10 سال خدمات پس از فروش، تضمین بهترین قیمت، تضمین اصالت و گارانتی کالا، و استفاده از شرایط فروش اقساطی ثبت نمائید.
خریداران می‌توانند به راحتی بدون داشتن ضامن و دسته چک، از امکان خرید اقساطی کلیه کالاهای ارائه شده در سایت استفاده نمایند. در دماتجهیز برای خرید محصولات مورد نیازتان، نیازی به ارائه گواهی کسر از حقوق و یا چک کارمندی ندارید، اگر نتیجه اعتبار سنجی شما مثبت باشد، می‌توانید کالای خود را به صورت اقساط خریداری نمایید.
اگر سوالی دارید؟ به صفحه فروش اقساطی دماتجهیز مراجعه نمایید و پاسخ تمام سوالات خود را بیابید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید