هنوز اختلافات جدی در وین در برخی موضوعات داریم

    کد خبر :805194
اختلافات جدی در وین

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ما در مذاکرات وین درباره هیچ چیز توافق نمی‌کنیم مگر اینکه ابتدا درباره همه چیز توافق کرده باشیم و این را برای همگان روشن کردیم.

آقای سعید خطیب زاده در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه مذاکرات وین تا چه حد پیشرفت داشته است و آیا بحثی از حضور احتمالی وزرا در آینده مطرح شده است، گفت: فعلا هیچ بحثی درباره حضور وزرا مطرح نیست؛ گفتگو‌ها در وین در حال انجام است و با سرعت هم پیش نمی‌رود، زیرا هنوز اختلافات جدی در برخی موضوعات داریم و در چارچوب همان سیاست هایمان به طور جدی و با قدرت صحبت می‌کنیم.

وی افزود: اگر امریکا مایل است به برجام برگردد ابتدا باید به تعهداتش عمل کند.

آقای خطیب زاده گفت: شاید مسیری که رفتیم مسیر قابل توجه و در حد بالایی باشد، اما آنچه باقی مانده است، بی اهمیت نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر این رسانه درخصوص نامه آقای ظریف به رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکرات وین و اعلام اینکه در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شود، اظهارداشت: البته نمی‌دانم چقدر جا دارد مسایل این چنینی در اینجا مطرح شود، اما چون پرسیدید به احترام شما می‌گویم که این نامه مانند تمام نامه‌های وزارت خارجه به مقام معظم رهبری دارای طبقه بندی است.

وی افزود: البته آنچه درباره این نامه در رسانه‌ها آمده است شاید تیترش با متنش تناقض‌هایی داشته باشد و بخشی از آن درست است.

آقای خطیب زاده گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته نامه‌ای از دکتر ظریف دریافت کردند درخصوص اینکه با تدبیر ایشان، گفتگو‌های برجامی و موضوعات سیاست خارجی با تمرکز بر رفع تحریم ها، موضوع برخی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی نشود البته متاسفیم که آنچه بعدا به ویژه پس از نوروز به این سو از جانب برخی جریان‌های سیاسی انجام شد خلاف این درخواست وزارت امورخارجه و منویات رهبر معظم انقلاب بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: بر این اساس مجددا از همه عزیزان درخواست می‌کنم که به یاد داشته باشند که منافع ملی، منافع مردم است که همه ما موظف به پاسداشت آن هستیم و اگر یک ساعت زودتر بتوانیم تحریم‌ها را عزتمندانه رفع کنیم نباید آن را به تاخیر اندازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید