همتی از ریاست بانک مرکزی عزل شد

    کد خبر :814799
همتی از ریاست بانک مرکزی عزل شد

عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد؛ این خبری است که از صبح امروز روی خروجی بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است و گمانه های متناقضی نیز پیرامون جانشین او مطرح می شود.

از قرار معلوم تصمیم روحانی برای برکناری عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی عملی شد. با عزل همتی اکبر کمیجانی به عنوان سرپرست مسئولیت امور را بر عهده می گیرد اما اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که جانشین اصلی همتی در طبقه شانزدهم میرداماد سید حمید پور محمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه است.

پورمحمدی که در دولت احمدی نژاد و دوران ریاست محمود بهمنی بر بانک مرکزی به عنوان قائم‌مقام رئیس کل بانک مرکزی فعالیت داشت و معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی نیز از دیگر سوابق اوست، در حالی به معاون جانشین همتی مطرح شد که او خود این خبر را تکذیب کرد.

تکذیب انتصاب به عنوان رئیس بانک مرکزی

سید حمید پورمحمدی در گفت‌وگو با فارس، خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصابش به ریاست بانک مرکزی را تکذیب کرد. او گفت: فشارهای زیادی وجود داشت که این مسئولیت را قبول کنم، ولی نمی‌توانم کار بودجه را نیمه‌تمام رها کنم.

با این حال تسنیم به نقل از یک منبع مطلع در بانک مرکزی نوشت: اکبر کمیجانی بعنوان جایگزین عبدالناصر همتی در ریاست کلی بانک مرکزی قطعی شده و این موضوع نیز در جلسه صبح با حضور رئیس جمهور به او اعلام شده است.

باید منتظر ماند و دید به هر حال تصمیم قطعی دولت برای ریاست بانک مرکزی چه کسی خواهد بود؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید