هشدار کرونایی سازمان بهداشت جهانی به جوانان

    کد خبر :735141

در حالی که جوانان در برخی کشورها کرونا را نادیده می گیرند و نسبت به آن بی تفاوت هستند، «تردوس آدهانوم» در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ک جوانان مراقب باشند که از خطر ویروس کرونا به دور نیستند.وی افزود: بی تفاوتی جوانان نسبت به ویروس کرونا باعث افزایش میزان انتقال این ویروس خواهد شد.

آدهانوم: امکان ابتلا و مرگ جوانان به دلیل کووید۱۹ هست.

آدهانوم اظهار کرد: این را بارها گفته ایم و دوباره هم می گوییم: امکان ابتلا و مرگ جوانان به دلیل کرونا وجود دارد. آنها می توانند ناقل ویروس باشند.

به گزارش شفقنا،او افزود: به نظر می رسد که بازگشت دوباره همه گیری در برخی کشورها در نیمکره شمالی دلیلش بی تفاوتی جوانان نسبت به تدابیر بهداشتی در فصل تابستان باشد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از جوانان خواست همانند دیگران تدابیر بهداشتی را رعایت کنند تا هم از جان خود و هم از جان دیگران نسبت به این ویروس محافظت کنند.وی با تاکید بر اینکه جوانان باید در زمینه نگرش های اجتماعی جدیدی که همه گیری ایجاد کرده نظیر فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و استفاده از ماسک پرچم دار باشند، افزود که وقتی که چاره ای دربرابر این ویروس نیست باید این تدابیر را رعایت کرد.

چیزی از تاثیر بلندمدت کرونا نمی دانیم/کرونا سیستم قلی -عروقی و دیگر اندام ها را درگیر می کند

«ماریا ون کرخوف» دیگر مسئول سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید کرد که باشگاههای شبانه باعث افزایش انتقال ویروس می شود.

رئیس امور غیرمترقبه سازمان بهداشت جهانی هم گفت که علی رغم اینکه ویروس در شکل شدید خود بوِیژه روی افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای تاثیر می گذارد اما می تواند روی بسیاری از اعضای بدن انسان تاثیر بگذارد و این در حالی است که ما چیزی از تاثیر بلند مدت آن نمی دانیم.

«مایکل راین» افزود: کووید-۱۹ باعث التهاب ریه ها می شود اما این التهاب می تواند به سیستم قلبی عروقی، خون، قلب و دیگر اندامها نیز سرایت کند.وی با تاکید بر اینکه نباید بی پروا جان را در معرض خطرات کووید۰- ۱۹ قرار داد، تصریح کرد: خطرات ناشی از کرونا را در شرایط فعلی نمی توان به روشنی مشخص کرد.

اظهارات و هشدارهای مقامات سازمان بهداشت جهانی در پی بی تفاوتی جوانان کشورهای اروپایی به ویروس کرونا و حضور آنها در برخی مراسمات و جشن ها و در نهایت شیوع دوباره آن در برخی از این کشورها صورت می گیرد. همزمان کانادا نیز اعلام کرد که افراد زیر ۳۹ سال آمار بیشتر مبتلایان جدید در این کشور را شامل می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید