هشدار وزیر خارجه آمریکا به مسکو

    کد خبر :800903

به دنبال تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، وزیر خارجه آمریکا درباره عواقب این تنش‌ها به مسکو هشدار داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز با با بیان ادعا‌های کاخ سفید در زمینه رفتار تهاجمی روسیه تاکید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته اگر رفتار‌های تهاجمی مسکو ادامه داشته باشد عواقبی برای این کشور در برخواهد داشت.

وی درباره مذاکرات صلح افغانستان نیز گفت: به نفع هیچ کس نیست که افغانستان بار دیگر در جنگ داخلی فرو رود.

بلینکن مدعی شد، هرگونه توافق صلح باید توسط رهبران افغانستان انجام شود و آنچه ما انجام می‌دهیم تلاش برای جمع کردن طرفین در کنار یکدیگر است.

وی ادامه داد، جو بایدن متعهد است که به جنگ در افغانستان خاتمه دهد و اطمینان حاصل کند که این کشور به پناهگاه تروریسم تبدیل نشود.

بلینکن با بیان اینکه کشور‌های دیگر باید به روند مثبت در افغانستان کمک کنند افزود، طالبان اگر به عضویت دولت در افغانستان درآیند می‌توانند از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار شوند.

علی‌رغم تعهد دولت سابق آمریکا برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، با روی کار آمدن دولت بایدن چشم انداز خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان هنوز مشخص نیست. مقامات آمریکایی ترک افغانستان را به نتیجه گفتگو‌های صلح میان دولت افغانستان و طالبان که در دوحه قطر برگزار می‌شود گره زده‌اند.

واشنگتن گفته است که توافقنامه این کشور با طالبان را بازبینی کرده و به احتمال زیاد در زمان تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی تجدید نظر خواهد شد.

منبع: فارس

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    با این حساب تا اطلاع ثانوی شرکت های داروسازی امریکایی مجانی صاحب تمامی تریاک تولید شده در افغانستان شده بدون پرداخت یک دلار.
    ارزش تریاک تولیدی در افغانستان سالانه از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید