هشدار هواشناسی؛ یخ زدگی و کولاک در چند استان‌

    کد خبر :883489

سازمان هواشناسی کشور با هشدار سطح نارنجی از روز پنجشنبه (هفتم بهمن ماه) در برخی از استان‌ها، کولاک برف، یخبندان و سوز باد پیش‌بینی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به سبب بارش برف، باران، رعد و برق، وزش باد، کولاک برف و مه امروز نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب شرق لرستان و نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران، کولاک برف، یخبندان و سوز باد را به همراه خواهد داشت.

پدیده بهمن، ریزش سنگ، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید سبب مسدود شدن بسته شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر خواهد شد.

همچنین از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده، جوی آرام را در کشور خواهیم داشت که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روز جمعه در نیمه شرقی و استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردو خاک خواهیم شد.

از روز جمعه شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی آب‌های غرب خلیج فارس امروز مواج خواهد بود، روز جمعه و شنبه نیز در خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط انتظار می‌رود ضمن اینکه آب‌های دریای خزر هم امروز و فردا مواج خواهد بود.

سردترین مرکز استان بجنورد با دمای حداقل هشت درجه زیر صفر، ارومیه ۶ درجه زیر صفر، تبریز سه درجه زیر صفر و گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر و بوشهر با دمای ۲۴ درجه بالای صفر در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید