هشدار رییس پلیس درباره افزایش حجم سلاح در پایتخت

    کد خبر :860083
هشدار رییس پلیس درباره افزایش حجم سلاح در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش حجم سلاح در پایتخت خبر داد و بر ضرورت افزایش مجازات افراد مرتبط با سلاح تاکید کرد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح “اقتدار” با حضور در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح منع تردد شبانه و نحوه اجرای طرح ترافیک، اظهار کرد: در مورد اجرای منع تردد شبانه ما نظراتمان را در شورای ترافیک اعلام و این موضوع را به آنان منتقل کردیم.

وی ادامه داد: در مورد اجرای طرح ترافیک نیز با افزایش ساعات در گزارشی که گرفتیم مشخص شد تا حدودی در کاهش ترافیک هسته مرکزی اثرگذار بوده و در گام دوم نیز طرح از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا خواهد شد که ما امیدواریم این موضوع هم در کاهش آلودگی هوا و هم در حجم ترافیک موثر باشد.

رحیمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره استفاده از سلاح در پایتخت و کشفیات آن نیز گفت: متاسفانه حجم سلاح در پایتخت مقداری زیاد شده است و ما گزارشی درباره آن را به مسئولان و دستگاه های مربوطه اعلام کردیم.

رحیمی افزود: ما معتقدیم که باید در تمام جرایم مرتبط با سلاح اعم از انواع سلاح، یعنی سلاح جنگی، لوله کوتاه، لوله بلند و … مجازات مجرمان و تمام افراد مرتبط با سلاح جدی تر شود.

رحیمی اضافه کرد: همانطور که گفتم ما گزارشی دادیم که حجم آن زیاد شده و باید مجازات افراد مرتبط با آن نیز بیشتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش سلاح در پایتخت شائبه امنیتی هم دارد یا خیر؟ گفت: چنین موضوعی نیز مطرح است و قطعا این موضوع تاثیر امنیتی هم خواهد داشت.

رحیمی در پاسخ به پرسشی پیرامون جرایم ترکیبی افراد، اظهار کرد: وقتی که فردی را دستگیر می کنیم ما تمام جرایم و سابقه جرائم او را در پرونده اش درج می کنیم و در نهایت این قاضی است که باید در این خصوص نظر خود را اعلام بکند.

رحیمی درباره برخورد با جرائمی نظیر دور دور در تهران نیز گفت: برخورد با دور دور خودروهای لوکس و گرانقیمت که متاسفانه از سوی افرادی انجام شده و آنان هر شب یا برخی از شب ها با حضور در برخی از محلات و مناطق خاص خودروهای خود را به رخ می کشند همواره از سوی پلیس در حال انجام است و این طرح ادامه دارد. متاسفانه این افراد اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان و به خصوص اهالی این مناطق نیز کرده و پلیس با آنان برخورد می کند.

رحیمی ادامه داد: ما تاکید کردیم که اگر چنین خودروهایی را مشاهده کنیم در مرحله اول خودرو را برای مدت طولانی توقیف می کنیم و اگر بار دوم خودرو توقیف شود کوتاه نمی آییم و علاوه بر توقیف خودرو با راننده نیز برخورد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید