هشدار درباره انعکاس خبر و تصاویر شهادت سردار سلیمانی

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۳
    کد خبر :669410

یک کارشناس فرهنگ و رسانه با انتشار مطلبی درباره‌ی نحوه انتشار اخبار و تصاویر شهادت سردار سلیمانی، تاکید کرده است که ما در این روزها به حماسه نیاز داریم؛ پس چنانچه عکس‌هایی از این حادثه به دستتان رسید، لطفا از انتشار آن خودداری فرمایید.

 

علیرضا دباغ ـ دکترای فرهنگ و رسانه ـ در یادداشتی که پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته، آورده است:

 

«آسمانی شدن سردار آماده‌ی شهادت، حاج قاسم سلیمانی در بامداد روزی رقم خورد که وعده‌ی ظهور مولایش در آن داده شده است …. جمعه‌ی شهادت تا جمعه‌ی انتظار … بی‌شک او به مراتب والایی رسیده است و شهادتش روح تازه‌ای به مجاهدت‌های امت اسلام و ایران خواهد دمید … این روز حماسی را نباید فراموش کرد …

 

اما … در گروه‌های مختلف دوستان و بسیجیان اقدام به ارسال عکس‌هایی از پیکر قطعه قطعه شده‌ی شهید قاسم سلیمانی کرده‌اند، این کار هر چند از روی حب ایشان به شهید است اما به هزار دلیل غیرقابل قبول و از دید نقد فرهنگی و اصول ارتباطات و رسانه ناموجه است. چنانچه عکس‌هایی از این حادثه به دستتان رسیده است لطفا از انتشار آن خودداری فرمایید.»

 

این مدیر پیشین سازمان صداوسیما در ادامه یادداشت خود آورده است:

 

«در این میان همچنین نقش خبرنگاران و فرماندهان سپاه و مسؤلان که در گفتگوهای رسمی و در مقابل دوربین و میکروفون‌ها شرکت می‌کنند بسیار مهم است. باید به این نکته توجه کنند که چشم اشکبار و صدای لرزانشان در مصاحبه ها در واقعه ای که ابعاد جهانی دارد، و بی‌شک در رسانه‌های سراسر دنیا انعکاس خواهد داشت، از منظر فرهنگی و ارتباطی و روان شناختی مردود به شمار می‌رود.
در برابر عروج ملکوتی حاج قاسم و ابو مهدی المهندس و یارانشان، ما به حماسه نیازمندیم…»

 

صبح روز جمعه (۱۳ دی ماه سال ۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چند تن از همراهان وی از جمله فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی، به شهادت رسیدند.

 

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید