اولین هشدار جدی درباره بازی با جان دانش آموزان در مدارس / کرونا بیش از آن چیزی که فکرش را می کردیم به دانش آموزان نزدیک است

    کد خبر :745730

مسئولان آموزش و پرورش کشورمان سال تحصیلی جاری را خیلی زودتر و در شرایطی که هنوز بخش بهداشت و درمان کشور با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، آغاز کردند؛ آغازی پر حاشیه که انتقادات و نگرانی های فراوانی را به همراه داشت و حالا خبر فوت یک دانش آموز به دلیل ابتلا به کرونا به آن دوباره دامن زده است.

به گزارش «بازتاب»، نیمه شهریورماه سال جاری از سوی مدیران آموزش و پرورش به عنوان موعد بازگشایی مدارس آن هم به صورت حضوری اعلام شد و به دنبال این دستور بسیاری از خانواده ها علی رغم همه حساسیت ها و نگرانی ها فرزندان خود را به مدارس فرستادند.

با بازگشایی مدارس آنهم در ایامی که شیوع کرونا به صورت روزانه جان جمع زیادی از هموطنانمان را می گیرد، بسیاری از کارشناسان این رویه آموزش و پرورش را خطرناک و به نوعی بازی با جان دانش آموزان توصیف کردند.

این انتقادات در حالی بود که مدیران و متولیان این حوزه به ویژه شخص آقای وزیر تلاش کردند تا با ایجاد اعتماد عمومی در جامعه و تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تلاش کنند نگرانی خانواده ها را مرتفع کنند.

علی رغم اینکه در هفته آغازین بازگشایی مدارس علناً خبر ناگواری مبنی بر فوت و یا ابتلا دانش آموزان به دلیل درگیری با ویروس کرونا منتشر نشد، اما روز گذشته و اولین روز از دومین هفته آغاز به کار مدارس، خبر فوت یک دانش آموز کرونایی در استان خوزستان رسانه ای شد.

مستند به این خبر یک دانش‌آموز پسر مقطع دوم ابتدایی ساکن شهر ترکالکی از شهرستان گتوند در استان خوزستان که دارای بیماری قلبی مادرزاد بود، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

در توضیحات بیشتر از این خبر آمد: این دانش‌آموز پسر هشت ساله دارای بیماری قلبی مادرزادی بوده و روز سه‌شنبه حال وی در منزل نامساعد شده که از ترکالکی به بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان گتوند اعزام می‌شود.

اگرچه مسئولان بهداشت و درمان شهرستان گتوند هنوز به صورت قاطع نمی توانند ادعا کنند که دانش آموز درگذشته کجا به کرونا مبتلا شده است، اما مروری بر اظهارات مسئولان نشان می دهد که آنها تأکید زیادی بر روی بیماری قلبی این کودک دارند.

به هر صورت این دانش آموز درگذشته اهل شهرستان گتوند هر کجایی که به کرونا مبتلا شده باشد، از آنجا که چند روزی در مدرسه حضور داشته این احتمال وجود داشته و دارد که دیگر همکلاسی های خود و خانواده آنها را به کرونا مبتلا کرده باشد. واقعیتی که فلسفه اصلی و مهم نگرانی مردم در مورد بازگشایی عجولانه مدارس بود ولی مسئولان آموزش و پرورش چندان وقعی بر آن ننهادند.

از سویی نیز تأکید بیش از پیش متولیان امر بر بیماری قلبی دانش آموز فوت شده و تلاش برای فرار از مسئولیت این رخداد به نظر اشتباه است، چرا که می دانیم در میان میلیون ها دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس کشور قطعاً نمونه های مشابه این دانش آموز فوت شده و چه بسا دارای بیماری های بدتر و وخیم تر از آن مرحوم وجود دارد.

مجموعه حقایقی که ما را مجاب می کند بر بی داریتی متولیان امر در بازگشایی عجولانه مدارس تأکید کنیم و مدعی شویم این رویه در پیش گرفته می تواند همچنان خسارت های سنگین دیگری را به جامعه دانش آموزی کشور تحمیل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید