هشدار به آمریکا در خصوص حمله به ایران

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۸:۴۷
    کد خبر :971347

 نیوزویک در گزارشی اعلام کرد نماینده دائم ایران در سازمان ملل با هشدار به آمریکا و نقش  آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه گفته «از منظر تهران استفاده از گزینه نظامی در هر سطحی از سوی آمریکا به معنای شروع جنگ است. با این وجود، در حال حاضر چنین احتمالی ضعیف است.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با این حال اگر آمریکا دچار اشتباه محاسباتی شود و یک جنگ را آغاز کند تمامی پیامد‌های مخرب این جنگ برای منطقه و جهان معطوف به واشنگتن است. در این حالت هیچ تردیدی نخواهد بود که ایران توانایی نظامی لازم برای دفاع از امنیت و منافع خود را دارد.

نیوزویک در ادامه می‌نویسد: سخنان نماینده دائم ایران در سازمان ملل پس از آن مطرح می‌شود که در روزهای گذشته حمله پهپادی ناموفقی به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان انجام شد. اسراییل گرچه مستقیما مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما برخی رسانه های صهیونیست و همچنین مقامات آمریکایی در گفتگو با نشریاتی همچون وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز مسئولیت این حمله را متوجه تل آویو کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره به نیوزویک گفت: ما گزارش‌های رسانه‌ها درباره گمانه زنی‌ها درباره نقش واشنگتن در اتفاق رخ داده در ایران را مشاهده کردیم. با این حال، من به طور قطع می‌توانم تایید کنم که هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات یا عملیات‌های داخل ایران مشارکت نداشته است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر نیز بار‌ها به مقامات غربی به ویژه آمریکا هشدار داده اند هر گونه اشتباه محاسباتی که منجر به آسیب به منافع تهران و یا حمله نظامی به بخشی از خاک کشور شود، با واکنش گسترده نظامی تهران علیه مسببان و هر کشوری که با مهاجمان مشارکت داشته است خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید