هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری

    کد خبر :258570

عضو هیات‌مدیره بانک مرکزی اروپا نسبت به وقوع رکود اقتصادی در جهان در پی تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین هشدار داده است.

بنویت کوئور عضو ارشد هیات مدیره بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: جنگ تجاری به واسطه تعرفه‌های جنجالی آمریکا می‌تواند موجب رکود اقتصادی در جهان شود.

نگرانی‌های مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و چین تاکنون تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی داشته است.

بر اساس این گزارش سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت نگران تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و سایر شرکای اقتصادی آن و تاثیر منفی آن بر تجارت و اقتصاد جهانی هستند.

این مساله می‌تواند تاثیر زیادی بر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ به خصوص بانک مرکزی اروپا طی ماه‌های آینده داشته باشد.

به گزارش طلانیوز،در صورت رکود اقتصادی جهان، بانک مرکزی اروپا مجبور خواهد بود تا توقف سیاست‌های انبساطی پولی را به تاخیر بیندازد.

بانک مرکزی اروپا ظاهرا قصد دارد برنامه خرید اوراق قرضه منطقه یورو را در ماه سپتامبر پایان دهد.

این مقام ارشد بانک مرکزی اروپا افزود: نگرانی‌ها نسبت به تعرفه‌های تجاری آمریکا فشار زیادی را بر ارزش سهام در بازارهای مالی جهان وارد کرده است و در صورت آغاز جنگ تجاری تمام عیار این فشارها تشدید خواهد شد.

وی گفت: وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر کلیه صادرات و واردات آمریکا می‌تواند رشد اقتصادی جهان را در سال اول بیش از یک درصد کاهش دهد و این مساله تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد آمریکا و منطقه یورو خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید