هدست واقعیت افزوده اپل گران قیمت است

    کد خبر :857753

طبق شایعاتی که اخیرا دست به دست می‌شود، محصول جدید کمپانی اپل یک هدست واقعیت افزوده خواهد بود که برخی گزارشات به اینکه این محصول یک هدست بر مبنای فناوری واقعیت ترکیبی خواهد بود اشاره دارند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار -اگر چه هیچ صحبتی راجع به این محصول و زمان عرضه آن از سوی اپل عنوان شده، شایعه‌ای جدید مبنی بر اینکه هدست واقعیت مجازی اپل سال آینده راهی بازار می‌شود منتشر شده است. این گزارش مدعیست که احتمالا محصول جدید اپل با قیمت قابل توجهی به فروش خواهد رسید و کاربران احتمالا باید برای تهیه آن هزینه زیادی را متحمل شوند.

در جدیدترین ویرایش از روزنامه Power On، گزارشگر Mark Gruman طی خبری مدعی شده است که هدست واقعیت افزوده کمپانی اپل احتمالا در سال 2022 رونمایی خواهد شد. اما بازه زمانی مشخصی برای معرفی این محصول اعلام نشده و نمیدانیم دقیقا چه زمانی از سال میلادی آینده باید انتظار معرفی این هدست AR را داشته باشیم. Gruman در مورد قیمت این محصول نیز گمانه زنی کرده و معتقد است که هدست واقعیت ترکیبی اپل قیمت بالایی خواهد داشت. هر چند باید در مورد چنین جزئیاتی، حتی اگر اشاره ای به قیمت مشخصی نشده، محتاطانه عمل کرد. گزارشی از قبل منتشر شده، به قیمت احتمالی 3000 دلاری محصول جدید شرکت اپل اشاره کرده بود. اما مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس و معتبر محصولات اپل بر این باور است که هدست اپل با یک سوم این قیمت یعنی با قیمت 1000 دلار روانه بازار خواهد شد.

جدا از موضوع قیمت، می‌توان تصور کرد که هدست AR اپل یک محصول ویژه خواهد بود که کوپرتینویی‌ها با آن درصد کمی از مصرف کنندگان را هدف قرار خواهند داد. پیش از این Mark Gruman پیش بینی کرده بود که یک هدست AR واقعی به 4 سال زمان برای ساخت نیاز دارد و احتمالا اولین نسل آن برای کارکرد صحیح لازم است که به یک گوشی آیفون متصل شود. در گزارشی جدا عنوان شده بود که کل عملکرد این هدست زمانی در دسترس کاربر قرار میگیرد که با یک آیفون همگام سازی شود.

از نظر قابلیت، بلومبرگ معتقد است که هدست AR اپل توانایی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به طور ترکیبی در خود جای خواهد داد. بعد از هدست AR، اپل احتمالا به سراغ معرفی عینک‌های هوشمند خواهد رفت که از لحاظ ظاهری ممکن است شبیه به عینک‌های تازه معرفی شده Ray-Ban Stories فیسبوک باشد. هر چند این محصول بعید است که زودتر از سال 2025 وارد بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید