هدایت الله تاجبخش پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران درگذشت

    کد خبر :938695
هدایت الله تاجبخش پدر علم تاکسیدرمی نوین ایران درگذشت

هدایت الله تاجبخش بنیانگذار موزه دارآباد و پدر علم تاکسیدرمی نوین در ایران بر اثر بیماری در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.

حامد عبداالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک شهرداری تهران با تایید این خبر گفت: هدایت الله تاجبخش بنیانگذار موزه طبیعت و حیات وحش ایران دارآباد پس از سالها خدمت در این مجموعه، ترویج و آموزش علم تاکسیدرمی و پرورش صدها دانشجو در این عرصه، عصر روز چهارشنبه۱۶ شهریور ماه دعوت حق را لبیک گفت.

هدایت الله تاجبخش در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد و از همان زمان طفولیت به حیات وحش علاقه داشت. وی درسال ۱۳۴۱ برای تحصیل در رشته تاکسیدرمی به آمریکا سفر کرد و توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته کسب کند، سپس به ایران بازگشت و مقدمات آموزش تاکسیدرمی در ایران را فراهم کرد.

تاجبخش در ۱۳۶۶ مدرک دکتری خود در رشته بافت شناسی حیوانات وحشی اخذ کرد و در سال ۱۳۷۲ با تلاش و ممارست موزه طبیعت و حیات وحش ایران واقع در محله دار آباد تهران دایر کرد.

تدریس و آموزش تاکسیدرمی در دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش ۸۰۰ دانشجو و اجرای بیش از ۷۰ پروژه پایان نامه ، طراحی و ایجاد موزه طبیعت و حیا ت وحش اردبیل، تهیه مطالب علمی برای کتاب نخجیران، اجرا صور فلکی،کهکشان راه شیری و منظومه شمسی برای مرکز ستاره شناسی ایران، نگارش ۸۰ مقاله علمی و طراحی موزه آثار طبیعی وحیات وحش هفت چنار از دیگر اقدامات وی است.

مراسم تشییع استاد فقید صبح روز جمعه ۱۸ شهریور، از ساعت ۹:۳۰ از موزه دارآباد به نشانی خیابان نیاوران، خیابان پورابتهاج شرقی، خیابان موزه و خاکسپاری در آرامستان بقیع تپه سرخه لواسان به نشانی لواسان، بلوار امام خمینی (ره)، تپه سرخه انجام خواهد گرفت.

صدا وسیما

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید