بازتاب ایران؛

نیویورک تایمز: بایدن در سیاست ایران با جریانات پیچیده روبرو است/ اویل پرایس: ایران آمادگی پذیرش توافق هسته ای را دارد/ دِ هیل: نیروهای آمریکایی هدف تیراندازی قرار گرفتند/ پولیتیکو: ایران هرگز سلاح هسته ای نمی سازد

    کد خبر :823043

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه نیویورک تایمز، نشریه اویل پرایس، روزنامه دِ هیل و نشریه پولیتیکو با تأکید بر موضوعاتی چون بایدن در سیاست ایران با جریانات پیچیده روبرو است، ایران آمادگی پذیرش توافق هسته ای را دارد، نیروهای آمریکایی هدف تیراندازی قرار گرفتند، ایران هرگز سلاح هسته ای نمی سازد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیویورک تایمز: بایدن در سیاست ایران با جریانات پیچیده روبرو است

حملات هوایی ایالات متحده به مناطق غربی عراق و مناطقی در خاک سوریه بازتاب فراوانی داشت و از سوی ایالات متحده به عنوان حمله به نیروهای نزدیک به ایران یاد شد.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: بایدن در سیاست های ایران با جریانات متقاطع شدید روبرو است.

ادامه می دهد: حملات هوایی رئیس جمهور ایالات متحده به شبه نظامیان مورد حمایت ایران نشان می دهد که چگونه او باید بین استفاده از زور و پیگیری دیپلماسی برای احیای توافق هسته ای حرکت می کند.

افزوده است: مقامات دولت گفتند که رئیس جمهور بایدن تحت دفاع از قانون اساسی خود برای دفاع از نیروهای آمریکایی در انجام حملات هوایی به سایت هایی که برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین به نیروهای آمریکایی استفاده شده عمل کرده است.

تقابل ایران و آمریکا

در پایان این روزنامه معتقد است این حمله نشان دهنده استفاده بایدن از ابزار زور برای احیای برجام است، در واقع این حملات را برای باز کردن پرونده منطقه ای در مذاکرات دانسته است.

اویل پرایس: ایران آمادگی پذیرش توافق هسته ای را دارد

بازگشت به برجام یا عدم بازگشت و به طور کلی وجود به نتیجه رسیدن را نرسیدن مذاکرات ایران و ایالات متحده همچنان برای همه طرف ها مبهم است.

نشریه اویل پرایس درباره این موضوع نوشت: ایران به طور فراینده ای برای پذیرش توافق هسته ای آماده است. پ

ادامه می دهد: مفروضات غلط بر سر راه توافق هسته ای مشکل سازی کرده است، از یک سو ترامپ به شکل یک طرفه از آن خارج شد، پس از رای آوردن ابراهیم رئیسی در ایران عده ای درحال تقسیم کردن سیاست مداران ایرانی به تندرو و معتدل هستند.

افزوده است: تندور و معتدل بودن سیاست مداران در ایران بی معنی است، یک منبع آگاه به اویل پرایس گفت: در ایران نمی توان یک سیاستمدار جدی بود مگر آن که به آرمان های اصلی انقلاب پایند باشید.

مذاکرات هسته ای

در پایان این نشریه استدلال کرده است که ایران به دلیل فشارهای زیادی که در بخش های مختلف اقتصاد خود تحمل می کند برای پذیرش محدودیت در برنامه موشکی هم آمادگی دارد.

دِ هیل: نیروهای آمریکایی هدف تیراندازی قرار گرفتند

حمله ایالات متحده به بخشی هایی در خاک سوریه و عراق واکنش گروه های مقاومت را به دنبال داشته است و به کاروان های نظامی ایالات متحده حمله شده است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: نیروهای آمریکایی پس از حملات هوایی آخر هفته در سوریه مورد تیراندازی قرار گرفتند.

ادامه می دهد: نیروهای آمریکایی در سوریه روز دوشنبه، یک روز پس از آغاز حملات هوایی پنتاگون به گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران در مرز عراق و سوریه در خطر قرار گرفتند.

افزوده است: فرمانده نیروهای ایالات متحده حمله را تایید کرده است و زمان حمله را ساعت 7:44 بعد از ظهر اعلام کرده است، این حمله هیچ مصدومی نداشته است.

همچنین افزوده است: نیروهای آمریکایی محل هایی را که از آن ها به سمت نیروهای ایالات متحده شلیک شده است را مورد تهاجم قرار دادند.

حمله به نیروهای آمریکایی

در پایان این روزنامه توضیح داده است که رئیس جمهور ایالات متحده این حملات را با توجه به اختیارات قانونی خود برای حفاظت از نیروهای نظامی ایالات متحده انجام داده است.

پولیتیکو: ایران هرگز سلاح هسته ای نمی سازد

دولت بایدن از سوی جمهوری خواهان و اسرائیل درباره مسئله هسته ای ایران و بازگشت به برجام تحت فشار است و یک کلید واژه در این بین وجود دارد که بسیار تکرار می شود و آن ساخت یا عدم ساخت سلاح هست ای توسط ایران است.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: بایدن اعلام کرد ایران هرگز سلاح هسته ای نخواهد داشت.

ادامه داده است: این صحبت ها درحالی انجام شده است که حمله هوایی به نیروهای نزدیک به ایران در عراق و سوریه انجام شده است.

افزوده است: بایدن تاکید کرده است که ایران هرگز سلاح هسته ای در اختیار نخواهد داشت، همچنین به رابطه آهنین بین اسرائیل و ایالات متحده اصرار ورزیده است.

سلاح هسته ای

در پایان این نشریه از قول باید آورده است که او مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید اسرائیل است و برای پیش برد امنیت، ثبات و صلح برای اسرائیل ها و فلسطینی ها و مردم منطقه، دولت بنت را همکار خوبی می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید