نیوزویک؛ جو بایدن به ایران پاداش داد/ اورشلیم پست؛ اسرائیل آماده مقابله با ایران است/ کانال بی‌ان‌ان بلومبرگ؛ نفت‌کش آدریان سنبل تنش ایران و آمریکا بود/ رویترز؛ صبر آمریکا بی پایان نیست، ایران از فرصت استفاده کند

    کد خبر :788389

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌ها کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر سومین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون مذاکرات ایران و آمریکا، تنش‌های ایران و اسرائیل، سرنوشت نفت‌کش آدریان دریا1، برنامه هسته‌ای ایران، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته‌نامه نیوزویک، روزنامه اورشلیم پست، کانال بی‌ان‌ان بلومبرگ، خبرگزاری رویترز که با تأکید بر موضوعاتی چون مذاکرات ایران و آمریکا، تنش‌های ایران و اسرائیل، سرنوشت نفت‌کش آدریان دریا1، برنامه هسته‌ای ایران، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک؛ جو بایدن به ایران پاداش داد

تغییر سیاست ایالات‌متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران در آمریکا موافقان و مخالفانی دارد. رسانه‌های غربی مخصوصاً آمریکایی این روزها به‌طور منظم در حال تولید محتوا درباره مسئله هسته‌ای ایران و مذاکرات احتمالی دو کشور در آینده هستند.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است هفته‌نامه نیوزویک است.

هفته‌نامه نیوزویک در مطلبی با تیتر « مذاکره علیه خود درباره ایران» در تحلیل رفتار سیاست خارجی کنونی ایالات‌متحده و ایران این‌طور نوشت:

نیروهای نیابتی ایران در عراق به پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله کردند. پیمانکار آمریکایی را کشتند، بازرسی‌ها را قطع کردند و تهدید به تولید سلاح هسته‌ای کردند.

در پاسخ دولت بایدن: تغییر سیاست تحریمی ایالات‌متحده و اجازه ورود دیپلمات‌های ایرانی به آمریکا را به ایران پاداش داد.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که دولت بایدن اگر به دنبال متوقف کردن این روند است باید سیاست فشار حداکثری ترامپ را زنده نگهدارد.

اورشلیم پست؛ اسرائیل آماده مقابله با ایران است

کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در قالب برجام پذیرفته بود. در کنار احتمال بازگشت ایالات‌متحده به برجام صهیونیست‌ها را سردرگم کرده است. اظهارنظرهای مسئولان اسرائیلی درباره ایران و برنامه هسته‌ای در کانون توجه رسانه‌ها قرار دارد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این مسئله پرداخته است روزنامه اورشلیم پست است.

روزنامه اورشلیم پست در مطلبی با تیتر « ارتش اسرائیلی آمادگی مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را دارد» درباره پرونده هسته‌ای ایران نوشته است.

بنی گانتز در مراسم فارغ‌التحصیلی افسران جدید ارتش اسرائیل بیان کرد. ارتش اسرائیل در حال آماده شدن است. تا در صورت لزوم برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران اقدام عملیاتی انجام دهد.

وی لزوم همکاری با متحدان اسرائیل در این موضوع را گوشزد کرده است.

این رسانه این‌طور نتیجه می‌گیرد که با توجه به نظر گانتز که معتقد است هرگونه توافقی بین ایران و قدرت‌های جهانی مسیر پیش

برد برنامه هسته‌ای را برای ایران فراهم می‌کند. و با استناد به گفته‌های روز قبل گابی اشکنازی مدعی است باید به مقابله با ایران اندیشید.

کانال بی‌ان‌ان بلومبرگ؛ نفت‌کش آدریان سنبل تنش ایران و آمریکا بود

نفت‌کش آدریان دریا 1 در سال 2019 در آب‌های جبل‌الطارق توقیف شد. این نفت‌کش به اتهام نادیده گرفتن تحریم نفتی دولت سوریه توقیف شد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این موضوع پرداخته است کانال بی‌ان‌ان بلومبرگ است.

کانال بی‌ان‌ان بلومبرگ در مطلبی با تیتر « نفت‌کشی که سنبل تنش ایران و آمریکا بود به‌آرامی از بین رفت» درباره سرنوشت این نفت‌کش این‌طور نوشته است.

نفت‌کش ایرانی که به اتهام نادیده گرفتن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه دولت بشار اسد سعی داشت 2میلیون بشکه نفت به سوریه منتقل کند. در آب‌های جبل‌الطارق متوقف شد.

دادگاه عالی جبل‌الطارق تلاش ایالات‌متحده برای جلوگیری از آزادسازی نفت‌کش را رد کرد.

این رسانه نتیجه می‌گیرد که  نفت‌کش ایرانی پس از آزادی در اوایل سپتامبر به نزدیک سواحل سوریه رفته است. نفت آن به‌وسیله شناورهای کوچک‌تر به سوریه منتقل‌شده است. اکنون پس از 17 ماه در حال گذشتن از کانال سوئز است.

رویترز؛ صبر آمریکا بی پایان نیست، ایران از فرصت استفاده کند

بازگشت ایالات‌متحده به برجام و لغو تحریم‌های ایران یک مسئله پیچیده را به وجود آورده است. برخی معتقد هستند ایران باید به تعهدات برجامی خود برگردد. برخی دیگر معتقد هستند ایالات‌متحده باید با لغو تحریم‌ها قدم اول را بردارد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این گزارش پرداخته است خبرگزاری رویترز است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی با تیتر « پاسخ مطالعه شده آمریکا و متحدانش به تحریکات ایران» درباره مسئله توافق هسته‌ای نوشته است:

در یک هفته گذشته که واشنگتن برای گفتگو با تهران در مورد احیای توافق هسته‌ای 2015اعلام آمادگی کرده است.

ایران نظارت‌های بین‌المللی را قطع کرده است، تهدید به افزایش سطح غنی‌سازی کرده است و گروه‌های مرتبط با ایران به شکل مشکوکی دو بار به پایگاه‌های سربازان آمریکایی در عراق حمله موشکی کرده‌اند.

این خبرگزاری این‌طور نتیجه می‌گیرد که آمریکا و متحدان اروپایی آن آلمان، انگلیس و فرانسه مطالعه شده عمل می‌کنند. ایران باید از فرصت پدید آمده توسط ایالات‌متحده استفاده کند. صبر آمریکا نامحدود نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید