نیمی از کابینه دولت استیضاح می شوند؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۰۶
    کد خبر :901521

جلال محمود زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس اعلام کرد: هیات رئیسه مجلس مانع از استیضاح وزرا شده است، کار هیات رئیسه مجلس در جلوگیری از استیضاح وزرا، موجب زیر سئوال رفتن استقلال مجلس خواهد شد که این اقدام، غیر قانونی و با آیین نامه داخلی مجلس  مغایرت دارد.

محمود زاده در خصوص طرح استیضاح وزرای اقتصادی دولت، بیان کرد: ضعف عملکرد اعضای کابینه دولت یکی پس از دیگری مشخص می شود و ما در مجلس استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، رفاه و تامین اجتماعی، صمت و راه و شهرسازی را آغاز کردیم اما هیات رئیسه همه را بایکوت کرد که غیر قانونی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هیات رئیسه نمی تواند مانع از استیضاح وزرا شود و در صورتی که شمار امضاء‌ها از ۱۰ نفر عبور کرد، استیضاح باید اعلام وصول شود؛ اگر استیضاح امروز انجام نشود چند ماه دیگر این کار صورت خواهد گرفت و با این وضعیت بیشتر کابینه آقای رئیسی تا چند ماه آینده باید استیضاح شوند.

وی ادامه داد: به دلیل این که برخی از وزرا دولت را اعضای هیات رئیسه پیشنهاد داده بودند که رأی اعتماد گرفتند الان مانع از استیضاح می شوند؛ اما هر نماینده‌ای که وزیر ضعیفی را به دولت تحمیل کرد،  به آقای رئیسی و مردم خیانت کرده است به دلیل این که افراد نخبه بسیاری در کشور وجود دارند که باید از آنها استفاده می‌شد؛ وزارت خانه مکانی برای آزمون و خطا نیست و افراد بدون توان مدیریتی باید کنار بروند.

محمودزاده در پایان خاطر نشان کرد: ریشه بیشتر مشکلات اقتصادی کشور مدیریتی است، اقدام هیات رئیسه مجلس در جلوگیری از استیضاح وزرا، باعث از بین رفتن استقلال مجلس  خواهد شد و این اقدام، غیر قانونی و برخلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید