مدیرعامل حمل ونقل بین المللی خلیج فارس:

نگران توزیع کالاهای استراتژیک مردم هستیم

    کد خبر :661625

در حالی که دو شرکت بزرگ خصوصی برنده مناقصه شرکت بازرگانی دولتی ایران برای توزیع کالاها در سراسر کشور شدند، شرکت بازرگانی دولتی در اقدامی شائبه برانگیز این مناقصه را ابطال کرد.

مدیرعامل حمل ونقل بین المللی خلیج فارس با اشاره به بحث برانگیز بودن ابطال این مناقصه گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران هر ساله به‌عنوان متولی اصلی تهیه و تامین، خرید، ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در کشور توزیع کالاها را در یک فرآیند قانونی از طریق مناقصه به شرکت‌های حمل‌و‌نقل واگذار می‌کند. بر همین اساس، در سال 98 نیز اولین مرحله‌ی آگهی مناقصه‌ی حمل کالاهای اساسی در 30 استان (داخل استان ها و خارج استان‌ها) در قالب یک آگهی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی حمل ونقل بین المللی خلیج فارس، پیمان اسراری در این رابطه افزود:شرایط به گونه‌ای بود که تمام شرکت‌های از جمله دولتی ، خصوصی، سراسری و شرکت‌هایی که دارای پروانه‌ی فعالیت استانی – شهرستانی بودند نیز قادر به حضور در این مناقصه بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط حمل و نقل و حجم بالای کالاها از توان برخی شرکت‌ها که فعالیتشان فقط به یک شهر و استان محدود می‌شد خارج بود، بعد از برگزاری مناقصه طی جلسه‌ ای به تشخیص برگزارکنندگان و با حضور سازمان بازرسی ، مرحله‌ی اول مناقصه با وجود شرایط سخت شرکت‌ها برای  تامین ضمانت‌نامه‌های لازم باطل شده و به بعد موکول شد که درنهایت، 10 روز بعد از آن تاریخ مجددا آگهی مناقصه منتشر شد؛ اما اینبار تنها شرکت‌هایی می‌توانستند در مناقصه حضور داشته باشند که دارای پروانه‌ی فعالیت سراسری باشند.

اسراری افزود: در این تجدید آگهی تنها 4 شرکت‌ بزرگ که از عهده‌ی این مناقصه برمی‌آمدند حضور داشتند که دو شرکت حاضر در این مناقصه ، حمل ونقل آبادان و حمل ونقل بین المللی خلیج فارس بودند.

وی با اشاره به تجربه بالای شرکت حمل و نقل خلیج فارس و همچنین وجود نگرانی برای توزیع صحیح کالاهای استراتژیک مردم ازجمله گندم، برنج، روغن و دیگر کالاهای اساسی افزود: این دو شرکت طی فرآیندی قانونی با تکمیل اسناد، برنده‌ی مناقصه شدند و هر کدام از این دو شرکت به عنوان متولی حمل ونقل 15 استان در کشوربرای سال جاری معرفی شدند.اما متاسفانه بعد از گذشت 10 روز و بدون ارائه هیچ دلیل محکمه‌پسند و قانونی، مناقصه از طرف برگزارکننده یعنی شرکت بازرگانی دولتی ایران ابطال شد و با توجه عدم ارائه دلیل برای این موضوع ابطال آن دارای یکسری شبهات است.

اسراری در پایان گفت:مساله‌ی حائز اهمیت در رابطه با شرکت حمل ونقل خلیج فارس اشتغال حدود 1500 نفر نیروی انسانی است که در صورت ابطال این مناقصه قانونی، عملا برای ادامه‌ی حیات شرکت با مشکل مواجه خواهیم شد که تبعات این موضوع برعهده‌ی برگزارکننده‌ی مناقصه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید