نهمین قهرمانی متوالی یوونتوس در ایتالیا/تصاویر

    کد خبر :734078

در آخرین بازی از سی‌وششمین هفته از بازی‌های سری آ ایتالیا دو تیم فوتبال یوونتوس و سمپدوریا برابر هم در وزشگاه آلیانز صف آرایی کردند که سرانجام این دیدار با حساب ۲-۰ به سود شاگردان ساری خاتمه یافت تا این تیم ضمن کسب ۳امتیازی بازی، به نهمین قهرمانی متوالی خود در سری آ دست یابد.

در این بازی با آنکه سمپدوریا بازی بسته را به نمایش گذاشت اما تیم ساری راه نفوذ خود را با کریستیانو رونالدو پیدا کرد و در دقیقه ۴۵+۷ روی یک کار جدید تاکتیکی روی ضربه آزاد و ارسال زمینی میرالم پیانیچ، در جناح مخالف دیوار دفاعی سامپدوریا به رونالدو رسید و شلیک او به سمت راست دروازه گل اول را به ثمر رساند. در این نیمه دوبازیکن یوونتوس مصدوم شدند و ساری مجبور شد که بازیکنان ذخیره را به میدان بفرستد. دیبالا ستاره تیم یوونتوس یکی از این مصدومین بود.

در دقیقه ۶۷ ابتدا رونالدو از پشت محوطه جریمه با شلیک پای راست دروازه حریف را تهدید کرد دفع ناقص دروازه بان سامپدوریا باعث شد تا توپ به برناردیسکی برسد و این بازیکن گل دوم را درون دروازه حریف جای دهد.

در دقیقه ۷۷ خطای تورزبی روی پیانیچ کار دست این بازیکن داد و از زمین بازی با کارت زرد دوم اخراج شد. در دقیقه ۸۸ بازی خطای دپائولی روی الکس ساندرو منجر به پنالتی شد ولی کریستیانو رونالدو آن را به تیرک افقی دروازه کوبید تا شمار گل‌های او روی عدد ۳۱ باقی بماند.

به گزارش همشهری آنلاین،با این برتری تیم یوونتوس توانست نهمین اسکوتوی متوالی در سری آ ایتالیا را از آن خود نماید و به تنها باشگاه در میان ۵ لیگ معتبر اروپایی بدل شد که ۹ بار پیاپی قهرمان شده است. (بایرن مونیخ با ۸ قهرمانی متوالی دوم است.) البته این سی‌وششمین قهرمانی تاریخ یوونتوس در سری آ بود که به ثبت رسید و از این حیث نیز این باشگاه در ایتالیا رکورد دار است.

  • جدال برای کفش طلا

چیرو ایموبیله در دیدار لاتزیو برابر  ورونا هت تریک کرد تا گام مهم دیگری برای  کسب کفش طلا بردارد.

او  در دقایق ۴۵+۶ (پنالتی)، ۸۳ و ۹۰+۴  پنالتی موفق به ثبت هت‌تریک شد تا شمار گل‌های خود در این فصل را به عدد ۳۴ برساند. او اکنون در مکان دوم بهترین گل‌زنان این فصل رقابت‌های ۵ لیگ معتبر اروپایی قراردارد.

این بازیکن البته ضمن صدرنشینی در لیگ سری آ، اکنون در باشگاه لاتزیو نیز به دنبال جایگاه تازه ای  است و خود را بالاتر از جورجیو چینگلیای تا رده سوم بالا کشیده و سومین  گل‌زن تاریخ لاتزیو به شمار می‌رود.

گفتنی است که ایموبیله در این فصل طی۳۵ بازی (۲۹۹۵ دقیقه) ۳۴ گل زده و ۸ پاس گل ارسال کرده است. (هر ۸۸ دقیقه ۱ گل.)

پس از او کریستیانو رونالدو قرار دارد که طی ۳۵ بازی (۲۷۳۹) دقیقه توانسته ۳۱ گل (هر ۹۱ دقیقه ۱ گل) به ثمر برساند و همچنان ۵ پاس برای هم تیمی هایش مهیا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید