دکتر سعید نمکی: واکسن کرونا به‌‌زودی وارد می‌‌شود!

    کد خبر :768211

دکتر سعید نمکی، با اشاره به تأمین واکسن کرونا از طریق واردات گفت: با دستور رییس جمهور، گره‌های تامین واکسن از خارج از کشور در حال گشوده شدن است و به زودی واکسن کرونای وارداتی برای تلقیح به گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کشور خواهد شد.

دکتر سعید نمکی درباره آخرین وضعیت تأمین واکسن کرونا اظهار کرد: به دلیل فشارهای ناجوانمردانه آمریکایی‌ها در نقل و انتقالات ارزی دچهر مشکل بودیم اما با دستور رییس جمهور، گره‌های تامین واکسن از خارج از کشور در حال گشوده شدن است و به زودی واکسن کرونای وارداتی برای تلقیح به گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کشور خواهد شد و امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک واکسن تولید داخل نیز به عنوان افتخار ملی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی درباره طرح محله‌‌محور شهید قاسم سلیمانی برای کنترل کرونا گفت: از عزیزانی که در استقرار این طرح مشارکت داشتند تشکر می‌کنم، این طرح مبتنی بر هرخانه یک پایگاه سلامت است و دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: تعداد مرگ‌های حدود 500 نفر در روز داغ سینه‌سوزی برای ما بود و امروز نیز حتی مرگ یک شهروند در هرکجای دنیا جای اندوه دارد اما آنچه در نتیجه این طرح ملی ایجاد شد، کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست، حدود 30 درصد تخت‌‌های اختصاص یافته به کووید19 کمتر اشغال شدند.

نمکی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی بهورزان، کادر بهداشتی و درمانی و همه دست‌اندرکاران نظام سلامت امروز میزان تست‌ها به حداقل 70 هزار مورد و حداکثر 120 هزار تست در آینده با ورود تست‌های رپید افزایش خواهد یافت. بیماریابی فعال‌تر شده و به دلیل تشخیص زودرس، بیماران بدحال کمتری داریم و علیرغم برآوردهای سازمان‌‌های بین‌‌المللی که مرگ بالای هزار نفر را پیش‌‌بینی کرده بودند، مرگ‌ومیرهای ما نیز کاهش یافته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در روز اول آذرماه 160 شهر در وضعیت قرمز و 208 شهر نارنجی و 80 شهرستان نیز در شرایط زرد قرار داشتند بیان داشت: در یازدهم آذرماه 64 شهر در وضعیت قرمز 279 شهرستان در وضعیت نارنجی و 105 شهر در وضعیت زرد قرار داشتند و در نوزدهم آذرماه خوشبختانه با همدلی و وفاق مردم و ایجاد محدودیت‌‌ها تعداد شهرستان‌‌های قرمز ما به 34 شهرستان رسیده و 260 شهر ما در وضعیت نارنجی و 154 شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

نمکی با بیان اینکه همکاران ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی به کمک ما آمدند اظهار داشت: سامانه‌ای طراحی شده است که از آن طریق می‌توانیم استان‌ها و وضعیت آنها را به صورت بروز مشاهده کنیم. این رصد هوشمند این امکان را به ما می‌دهد که برای اعمال محدودیت‌ها شهر هدف را انتخاب کنیم و برای سایر شهرها محدودیت لحاظ نکنیم تا کسب و کارهای آنها با مشکل مواجه نشود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌های ما به خصوص در استان‌های شمالی، روستاهای پاک نیز درگیر بیماری شده‌اند و باید مراقب باشیم، همچنین برخی استان‌ها متاثر از استان‌های شمالی هستند. استان‌های جنوبی نیز باید مراقب باشند در سیلاب، بیمار‌های گوارشی را کنترل کنند و کووید19 را نیز مدیریت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ وی هشدار داد: امروز بزرگترین اضطراب ما و همکاران‌مان بحث عادی‌انگاری کروناست، ما هیچ پدیده‌ای موثرتر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای رهایی از چنگال مرگ ناشی از کووید19 نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید