نماینده لهستان برای رقابت اسکار ۲۰۲۲ انتخاب شد

    کد خبر :842166
نماینده لهستان برای رقابت اسکار ۲۰۲۲ انتخاب شد

لهستان فیلم «رد پایی به جا نگذار» را برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کرد.

«رد پایی به جا نگذار» ساخته ژان پ. ماتوشینسکی که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز امسال هفته آینده دیده خواهد شد از سوی لهستان به آکادمی اسکار معرفی شد.

این فیلم در نودوچهارمین دوره اسکار با فیلم‌های منتخب دیگر کشورهای جهان رقابت خواهد کرد.

«رد پایی به جا نگذار» اولین فیلم منتخب از سوی یک کشور اروپایی برای رقابت اسکار ۲۰۲۲ است و داستانش برمبنای ماجرایی واقعی ساخته شده که موضوع کتاب «ردی پایی به جا نگذار: مورد گرگو پرزمیک» نوشته سزاری لازارویچ را دستمایه خود قرار داده است.

داستان فیلم در سال ۱۹۸۳ می‌گذرد، وقتی جورک با بازی توماش زیشک شاهد قتل یک دانش‌آموز دبیرستانی توسط دولت به نیروی ضد کمونیست بدل می‌شود و فرار می‌کند.

این فیلم دومین فیلم معرفی شده به آکادمی اسکار نودو چهارم است و پیش از آن اکوادور» زیردریایی» را به عنوان نماینده خود را برای اسکار معرفی کرده بود.

مهلت معرفی فیلم‌های منتخب تا یکم نوامبر ۲۰۲۱ است. فهرست کوتاه فینالیست‌های این دوره شامل ۱۵ فیلم از میان همه فیلم‌های منتخب ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ اعلام می‌شود و از آن میان در نهایت اسامی ۵ نامزد ۸ فوریه ۲۰۲۲ اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، سال پیش لهستان به عنوان نخستین کشور با معرفی فیلم «مالگوژاتا شوموفسکا» رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۱ را کلید زده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید