نماینده فرانسه: باید از اِعمال فشار خارجی بر ایران بپرهیزیم

    کد خبر :193026

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل پیش از نشست شورای امنیت پیرامون نا آرامی های اخیر در ایران، با تأکید بر لزوم پایبندی به برجام خواستار پرهیز از اِعمال فشار خارجی بر تهران شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه واشنگتن پست، شورای امنیت سازمان ملل متحد بعدازظهر روز جمعه پنجم ژانویه برابر با ۱۵ دیماه (به وقت نیویورک) برای بررسی رویدادهای اخیر در ایران یک نشست اضطراری برگزار کرد.

پیش از برگزاری این نشست، نمایندگان ۱۵ کشور عضو دائم و غیردائم این شورا پیرامون نا آرامی ها در ایران به طور خصوصی با یکدیگر گفتگو کردند.

«فرانسوا دلاتره» نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز پیش از نشست اضطراری شورای امنیت به خبرنگاران گفت که «فرانسه از معترضان در ایران حمایت می کند»،

دلاتره در عین حال هشدار داد که «باید از اِعمال فشار خارجی [بر ایران] پرهیز شود»؛ زیرا به زعم وی، اِعمال این فشارها باعث «تقویت افراط گرایی [در ایران] می شود».

نماینده فرانسه همچنین خواستار حفظ برجام و همکاری با ایران در مورد سایر موضوعات شد.

«متیو رایکرافت» نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل نیز در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که لندن «به حقوق معترضان برای برگزاری اعتراضات صلح آمیز احترام می گذارد و اینکه ما مقامات [ایران] را ترغیب می کنیم که مجوز [برگزاری اعتراضات صلح آمیز] را صادر کنند».

از سوی دیگر، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای پوچ و خلاف واقع مقامات واشنگتن گفت: «جهان شاهد ترس و وحشتی بود که در سوریه اتفاق افتاده است؛… ما نباید اجازه دهیم که این مسئله در ایران تکرار شود».

کارشناسان به ظاهر حقوق بشری سازمان ملل نیز از دولت ایران خواستند تا «به حقوق معترضان احترام گذاشته و دسترسی به رسانه های اجتماعی را مجدداً برقرار کند!»

گفتنی است مقامات ایران به طور مکرر اعلام کرده اند که عوامل خارجی از جمله آمریکایی در راه اندازی نا آرامی های اخیر در ایران دست داشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید