نماینده ایران در سازمان ملل: دست داشتن سلیمانی در مرگ آمریکایی‌ها صحت ندارد

    کد خبر :669618

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین با اشاره به توییت جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا عنوان کرد: مشخص است که آمریکا از مدت‌ها قبل برنامه ترور قاسم سلیمانی را در سر داشته است.

 

نماینده کشورمان در سازمان ملل در گفت‌وگویی اختصاصی با ان بی سی گفت: ما نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی اتفاقی که برای فرمانده نیروهای مسلح‌مان اتفاق افتاده را نادیده بگیریم و تلافی خواهیم کرد.

 

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در گفت‌وگویی اختصاصی با ان بی سی ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را “ستیزه‌جویی” و یک “اقدام نامشروع” خواند. وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا اعتقادی به گفت‌وگو ندارد، تصریح کرد که از زمان ترور قاسم سلیمانی از طریق سفارت سوئیس با آمریکا مکاتباتی داشته‌اند.

 

روانچی در خصوص این مکاتبات توضیح نداد اما تصریح کرد که انتقام سختی از آمریکا خواهند گرفت.

 

وی با رد ادعاهای واهی مبنی بر دست داشتن قاسم سلیمانی در مرگ چند هزار آمریکایی گفت: آن‌ها هیچ مدرکی دال بر حرف‌هایشان رو نکرده‌اند. اگر آن‌ها اسنادی در اختیار دارند، باید آن‌ها را نشان دهند.

 

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین با اشاره به توییت جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا عنوان کرد: مشخص است که آمریکا از مدت‌ها قبل برنامه ترور قاسم سلیمانی را در سر داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه سلیمانی به درخواست دولت عراق در این کشور حضور یافته بود، عنوان کرد: آمریکا در عین حال که قهرمان شکست دادن تروریست‌ها در منطقه را ترور کرده است، نمی‌تواند ادعا کند که در حال مبارزه با تروریسم است.

 

مجید تخت روانچی همچنین افزود: انتقام سختی در کار خواهد بود. از زمان، مکان و چگونگی این امر اطلاعی ندارم اما حتما تلافی خواهیم کرد چراکه این اقدامی از سر ستیزه‌جویی بوده است و ما نیز نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی اتفاقی که برای فرمانده نیروهای مسلح‌مان اتفاق افتاده را نادیده بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید