نماینده اصفهان: حق آب مردم اصفهان را فروخته‌اند

    کد خبر :478232
زاینده رود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بارها اعلام شد دولت ۳۸۴ میلیون مترمکعب آب در حوضه زاینده رود وارد کرده است این درحالی است که بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب فروخته است، دولت باید جوابگو باشد که این آب را از کجا آورده، به کجا فروخته و سهم چه کسانی را فروخته است.؟

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار کرد: مسئولان کشوری از جمله دولت، مجلس، قوه قضائیه و شورای امنیت ملی عمق فاجعه را در رابطه با استان اصفهان لمس نکرده‌اند و این امر موجب می‌شود نمایندگانی که اطلاع کافی از وضعیت آب ندارند به اظهارنظرهای بی اساس در خصوص آب اصفهان روی آورند.

وی ادامه داد: متأسفانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلیپی در فضای مجازی منتشر کرده بودند که در نوع خود اصفهان ستیزی محسوب می‌شد. در کلیپ پخش شده گفته شد فصل زمستان آب در زمین‌های شالیزارهای اصفهان موجود است و این امر دروغ بزرگی بیش نیست، آن‌ها می‌توانند از کشاورزان شمال کشور نیز سوال کنند که در فصل زمستان نیاز است بر روی زمین شالیزار آب باشد یا خیر؟ فیلمی که منشر شد سراسر ظلم به مردم اصفهان در شبکه‌های مجازی بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به میزان آبی که برای باغات مصرف شده‌اند، تصریح کرد: به طور کلی در هجده ماه، سی میلیون مترمکعب آب برای باغات غرب اصفهان باز شد، از این سی میلیون متر مکعب تنها بیست میلیون برای باغات بوده و ۱۰ میلیون متر مکعب در بالا دست برداشت شده این درحالی است که در فیلم منتشر شده گفته شد کشاورزان اصفهان در سال گذشته ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب برداشت کرده‌اند، اما چنین آبی موجود نبوده و نیست، مسئولان کشور باید به میدان عمل بیایند و مشکلات مردم اصفهان و کشاورزان شرق و غرب و شمال و جنوب استان را که به نان شب محتاج شده‌اند با چشم خود ببینند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: کشاورزان و مردم اصفهان چیزی به جز حق خود نمی‌خواهند چه کسی گفته قرار است آب کارون در اصفهان جاری شود؟ آن‌ها سهم آب خودشان را از دولت طلب می‌کنند، نه دولت آقای روحانی بلکه دولت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حق مردم اصفهان را فروختند.

او با اشاره به میزان برداشت آب توسط دولت گفت: بارها اعلام شد دولت ۳۸۴ میلیون مترمکعب آب در حوضه زاینده رود وارد کرده است این درحالی است که بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب فروخته است، دولت باید جوابگو باشد که این آب را از کجا آورده و به کجا فروخته و سهم چه کسانی را فروخته است؟

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر حل مشکلات زاینده رود تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر در مسئله آب زاینده رود به میدان بیاید و مشخص کند سهم آب کشاورزان را از کجا تأمین خواهد کرد، چراکه در پروژه رودخانه طبیعی زاینده رود و تونل اول کوهرنگ که تمامی هزینه‌ها از طریق کشاورزان و مردم اصفهان تأمین شد، چیزی حدود یک میلیارد مترمکعب آورده داشت و اینجا برای مردم سوال است که این یک میلیارد مترمکعب آب کجا رفته است و این مسائل ربطی به ایذه، باغ‌ملک و کارون ندارد.

موسوی لارگانی با بیان انتظارات خود از نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: ما می‌گوئیم کارون باید احیا شود همانطور که پشتیبان احیای دریاچه ارومیه بودیم و انتظار داشتیم به صورت ملی نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری و حتی نمایندگان یزد که هیچ سهم آبی از زاینده رود نداشته‌اند و امروز حدود ۶۵ میلیون متر مکعب آب به استان یزد انتقال یافته است، پشتیبان مردم اصفهان باشند و فریاد بزنند و فکری برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی داشته باشند، که اگر گرد و غبار تالاب گاوخونی در هوا معلق شود کل کشور را درگیر خود خواهد کرد، اما آنان نه تنها از زاینده‌رود پشتیبانی نکرده‌اند بلکه برای احیای زاینده‌رود سنگ اندازی های مداوم داشته و دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید