نماینده اسرائیل: ایران و آمریکا ظرف چند هفته به توافق می‌رسند

    کد خبر :806110

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پیش بینی کرد که مذاکرات در جریان در رابطه با پرونده هسته ای، تا چند هفته دیگر به یک توافق جدید میان ایران و آمریکا منجر شود.

به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «گلعاد اردان»، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و نماینده دائم این رژیم در سازمان ملل متحد بعد از ظهر روز پنج شنبه اذعان کرد که در جریان مذاکرات کنونی در رابطه با پرونده هسته ای ایران در شهر وین، پایتخت اتریش، واشنگتن و تهران به سمت دستیابی به یک توافق جدید بر سر این پرونده پیش می روند.

اردان که روز چهارشنبه در یک جلسه در رابطه با ایران با مشارکت «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «مئیر بن شابات»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حضور یافته بود، در گفت و گو با پایگاه خبری «وای نت» این رژیم در این باره اظهار داشت: طرف آمریکایی به ما اطلاع داد که در مذاکرات با مسئولان ایرانی، دشواری هایی وجود دارد با این حال من متاسفانه ناچار هستم تایید کنم که ارزیابی های اسرائیل حاکی از آن است که دو طرف ظرف چند هفته آینده به توافق خواهند رسید.

این دیپلمات صهیونیست در ادامه نیز تصریح کرد: شاید اختلافاتی در رابطه با برداشتن تحریم های مشخصی و بازگشت به راستای آزمایی اجرای توافق وجود داشته باشد با این حال ایرانی ها به وجود تمایل مشترک برای بازگشت به توافق هسته ای قدیمی امضا شده در دوره باراک اوباما (رئیس جمهوری اسبق آمریکا) اعتراف کردند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن تاکید بر مخالفت شدید این رژیم با چنین سناریویی، مدعی شد که بازگشت به آن چه «توافق بد» امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی خواند، یک «اشتباه بزرگ» خواهد بود.

اردان با بیان این که مسئولان صهیونیست در جلسه اخیر به اطلاع مشاور امنیت ملی آمریکا رساندند که تل آویو «نمی خواهد بخشی از این فرآیند یا مشروعیت بخشیدن به آن باشد»، ادعا کرد که توافق امضا شده در دوره ریاست جمهوری اوباما، به ایران اجازه داده شروع به راه اندازی ده ها هزار سانتریفیوژ پیشرفته برای غنی سازی اورانیوم کند و جمهوری اسلامی را نیز به دستیابی به زرادخانه هسته ای نزدیک تر سازد.

این دیپلمات صهیونیست در پایان نیز گفت: ما رضایت ندادیم و در جریان مذاکرات تاکید کردیم که توافق هسته ای، یک خطر احتمالی برای موجودیت اسرائیل به شمار می آید، به همین دلیل نیز اسرائیل خود را مرتبط با هیچ گونه توافق بین المللی با ایران نمی داند و آزادی عمل را برای خود محفوظ می دارد؛ برای جلوگیری از این که ایران موجودیت ما را تهدید کند، هر آن چه لازم است را انجام خواهیم داد و فکر می کنم که آمریکایی ها نیز این را درک می کنند.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید