نظر وزیر خارجه عربستان درباره پیشرفت مذاکرات با ایران

    کد خبر :857534
نظر وزیر خارجه عربستان درباره پیشرفت مذاکرات با ایران

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگویی به مذاکرات ریاض با ایران اشاره کرد.

العالم گزارش داد، فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در رم و در حاشیه نشست گروه ۲۰ درباره مذاکره ریاض با تهران گفت که مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت زیادی نداشته است.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز پیش از این در گفت‌وگویی با شبکه NBC آمریکا در پاسخ به این که ایران گفت‌وگوهایی را با عربستان آغاز کرده است. روابط دو کشور در سال ۲۰۱۶ قطع شد. اعتقاد بر این است که ایران در جنگ های نیابتی با عربستان در یمن دست دارد. آیا راهکاری سیاسی را برای آن جنگ (یمن) می بینید ؟ گفت: اولا موضوع یمن مساله ای است که بین یمن و عربستان جریان دارد و جمهوری اسلامی ایران دخالتی در آن ندارد. ما هر راه حلی را برای مساله یمن صرفا مبتنی بر راهکار سیاسی می دانیم. اما ما همواره از گفتگوهای منطقه ای استقبال کرده ایم از جمله از گفتگو با عربستان سعودی. ما گفتگوهای جدیدی را شروع کرده ایم و فکر می کنم در مسیر خوبی قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا راه کار نظامی در قبال یمن را مردود اعلام کرد و راه حل سیاسی ارائه داد.

وی همچنین در نشستی دیگر با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: گفت‌وگوی ایران و عربستان روند درست خود را طی می‌کند و ما به گفت‌وگوی بیشتری نیاز داریم. ما و عربستان به توافقات خاصی در موضوعات مشخص رسیدیم و از این گفت‌وگو استقبال می‌کنیم. گفت‌وگوی ما با عربستان به‌نفع منطقه است و این گفت‌وگویی سازنده است. ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و نقش بسیار مهمی در تثبیت امنیت منطقه دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید