نظر فرمانده ارتش پاکستان درباره جنگ ایران و عربستان

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۸:۵۶
    کد خبر :178792

فرمانده ارتش پاکستان با تشریح وضعیت منطقه در مجلس سنای این کشور گفت که هیچ جنگی بین ایران و عربستان روی نخواهد داد.

ژنرال «جاوید قمر باجوا» روز سه شنبه در نشست فوق العاده مجلس سنای پاکستان که به بررسی و تعیین راهبرد سیاست خارجی و بررسی مسائل امنیتی پاکستان و منطقه پس تصمیم ترامپ درباره قدس اختصاص داشت، حضور یافت.

این نشست که به ریاست سناتور رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان تشکیل شد علاوه بر ژنرال جاوید قمر باجوا و سرلشکر ساحر شمشاد مرزا رئیس عملیات نظامی، سپهبد نوید مختار رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش این کشور حضور داشتند.

فرمانده ارتش پاکستان پس از ارائه گزارش امنیت ملی و امنیت منطقه ای به سنا درباره احتمال جنگ بین ایران و عربستان گفت: ائتلاف ضد جنگ علیه هیچ کشوری تشکیل نشده اما هنوز ساختار و دستورالعمل شرکت در این ائتلاف تعیین نشده است.

بر اساس این گزارش ،نشست اعضای ارشد ائتلاف موسوم به ضد تروریسم کشورهای اسلامی پنجم آذرماه در ریاض عربستان سعودی برگزار شد.

در آن اجلاس علاوه بر وزیران امور دفاع کشورهای عضو، دیپلمات های خارجی هیات های خارجی حامی ائتلاف و کارشناسان امور نظامی و دفاعی نیز شرکت کردند.

به گزارش برنا، در اجلاس ریاض درباره نحوه قطع کمک های مالی به گروه های تروریستی همچنین تعیین چارچوب های آینده برای مبارزه با تروریسم و راههای تامین امنیت منطقه و جهان بحث و تبادل نظر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید