یک‌سوم نظامیان آمریکایی از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌کنند

    کد خبر :789425

بی‌میلی نسبت به واکسیناسیون برای مقابله با کووید-۱۹ اکنون در ارتش آمریکا شایع شده است و حدود یک سوم از نظامیان در حال کار یا حاضر در گارد ملی از تزریق واکسن امتناع می‌کنند.

پیشتر به صورت اجباری به سربازان ارتش آمریکا واکسن‌های تاییدشده داده شده بود اما چون واکسن‌های کروناویروس تنها مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو گرفته‌اند، اعضای ارتش آمریکا می‌توانند استفاده از آن را نپذیرند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بسیاری از نظامیان با تزریق این واکسن‌ها موافقت کرده‌اند اما به تازگی مقامهای ارتش آمریکا به کنگره اطلاع دادند که یک سوم نظامیان تمایلی به تزریق واکسن ندارند. در پایگاه نظامی بزرگ “فورت برگ” واقع در کارولینای شمالی، نرخ پذیرش این واکسن‌ها زیر ۵۰ درصد است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، تردید درباره تزریق واکسن کرونا به ویژه در میان رنگین‌پوستان وجود دارد و ارتش باید اطمینان یابد که تزریق این واکسن‌ها امن است.

رئیس پنتاگون که خود سیاه‌پوست است و واکسن هم گرفته، تاکید کرد: به دلیل مسائلی که در گذشته پیش آمده است، سطحی از بی‌اعتمادی دیده می‌شود. به اعتقاد من باید کار جمعی سختی برای رد این شایعات و ارائه حقایق به مردم انجام شود. تجربه شخصی من می‌گوید که وقتی به حقایق مسلح شوید، مردم به تصمیم‌گیری صحیح متمایل می‌شوند.

لوید آستین از اعضای ارتش آمریکا خواست تا با مقام‌های بهداشتی ارتش صحبت کرده و دستورالعمل دولت فدرال را برای کسب اطلاعات درباره واکسیناسیون مطالعه کنند. او گفت: ما از آنها می‌خواهیم تا حقایق را به دست آورند.

اما بی‌میلی به واکسیناسیون در ارتش آمریکا، بازتاب بی‌تمایلی جامعه بزرگتر آمریکاست که مردم به دلایل متفاوتی از تزریق واکسن امتناع می‌کنند. برخی به تایید اضطراری این واکسن‌ها اعتمادی ندارند، برخی هم حس می‌کنند در معرض تهدید این پاندمی که جان بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی را گرفته است، قرار ندارند. برخی هم با تئوری‌های توطئه در رسانه‌های اجتماعی قانع شده‌اند که این واکسن‌ها نوعی کنترل اجتماعی از طریق کاشت ریزتراشه‌ است!

به گزارش ایسنا، روز جمعه یک هیات مشاوره تخصصی، اعطای مجوز به واکسن کرونای شرکت “جانسون اند جانسون” را پیشنهاد داد که در صورت تایید، به سومین واکسن در دسترس کووید برای مردم تبدیل می‌شود و آمریکا به مقدار کافی واکسن برای پوشش جمعیت خود دسترسی می‌یابد.

اما اگر تعداد زیادی از مردم از تزریق واکسن خودداری کنند، این کشور در رسیدن به مصونیت گله‌ای ناکام می‌ماند. براساس نظرسنجی سی بی اس که جمعه منتشر شد، یک‌چهارم آمریکایی‌ها گفتند که این واکسن را تزریق نخواهند کرد و تنها یک‌چهارم دیگر گفته‌اند که “شاید” این تزریق را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید